پرتاب هاوان بر یک مکتب در غزنی جان چهار دانش آموز را گرفت

© Sputnikغزنی
غزنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در نتیجه اصابت یک فیر هاوان به مکتب «ملا نوح بابا» در مربوطات ولسوالی اندر ولایت غزنی، 4 دانش‌آموزش کشته شده‌ و دو معلم و 17 دانش‌آموز دیگر زخم برداشته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از پژواک افغانستان، دفتر والی غزنی با نشر خبرنامه‌ای از اصابت یک هاوان بر مکتب «ملانوح بابا» در ولسوالی اندر این ولایت خبر داده‌ که در نتیجه چهار دانش آموز کشته شده‌اند. در این حادثه 17 دانش آموز دیگر و دو معلم نیز زخمی شده‌اند.
این هاوان زمانی به مدرسه فرود آمد که نیروهای شورشی مخالف دولت و نیروهای امنیتی افغانستان در محل با هم درگیر بودند. تاکنون مشخص نیست که کدام طرف عامل این کار بوده‌اند. دفتر والی غزنی گفته که تحقیق در این باره آغاز شده است.
پیش از این عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور از نیروهای امنیتی خواسته بودند تا از ساختن سنگرهای نظامی در نزدیکی‌‌های مکاتب و هم‌چنان تأسیسات عامه خودداری کنند تا بهانه‌ای برای حمله گروه طالبان را بر مکاتب فراهم نکنند.
غزنی در جنوب از ولایات ناامن کشور به شمار می‌رود. باری گروه طالبان در ماه میزان سال گذشته با اجرای یک رشته حملات تهاجمی آرامش را از باشنده‌گان شهر غزنی ربود و قسمت‌هایی از این شهر را نیز ویران کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала