آیا اشرف غنی در طرح های امریکا پس از این جای دارد؟

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر آیا اشرف غنی در طرح های امریکا پس از این جای دارد؟
آیا اشرف غنی در طرح های امریکا پس از این جای دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک خبرگزاری انگلیسی اعلام کرده است، که رئیس جمهور کنونی افغانستان دیگر در طرح های امریکا جای ندارد.
رئیس جمهور غنی با فرمانده کل ارتش امریکا دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
رئیس جمهور غنی با فرمانده کل ارتش امریکا دیدار کرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جمهور، خبرگزاری انگلیسی رویترز به نقل از مقام‌های امریکایی اعلام کرد، که راهبرد امریکا در روند صلح با طالبان، پیوندهای واشنگتن و دولت کنونی کابل را زیر تاثیر قرار داده است زیرا اشرف غنی برای نگهداری قدرت تلاش می‌کند.

بر اساس این گزارش، نبود حضور اشرف غنی در روند صلح افغانستان نشان می‌دهد، که رئیس جمهور کنونی این کشور در طرح‌های امریکا جایی ندارد.

مقام‌های امریکایی گفته‌اند، که اشرف غنی گفت‌وگوهای شکننده صلح را به دلیل کنار گذاشته شدن از این روند حتی احتمالا تخریب خواهد کرد.

اختلاف میان کابل و واشنگتن پس از اظهارات حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان درباره نقش زلمی خلیلزاد در روند صلح افغانستان تشدید شده است.
 
دونالد ترامپ تاکنون حتی یکبار به افغانستان سفر نکرده است. در دیدارهای انگشت شماری که بین اشرف غنی، عبدالله و ترامپ انجام شد نیز رئیس جمهور آمریکا دستکم به اندازه  دیگر اسلاف خود نسبت به دولتمردان کابل، روی خوش نشان نداده است.

دولت ترامپ می‌خواهد در یک معامله برد — برد با طالبان، به مأموریت پرهزینه افغانستان پایان دهد؛ حتی اگر بخشی از هزینه این امر، پایان دادن به سلطه اشرف غنی بر کابل باشد.

بر اساس این گزارش، خشم اشرف غنی نسبت به واشنگتن، تنها به دلیل دور نگه داشته شدن دولت افغانستان از جزئیات فرایند صلح با طالبان نیست؛ بلکه بیش از همه، نگران آینده سیاسی خودش است.

در شرایط کنونی، انتظارهای اشرف غنی از واشنگتن به حداقل ممکن کاهش یافته است.

به نظر می‌رسد غنی دیگر انتظار پشتیبانی سیاسی واشنگتن در انتخابات آینده را ندارد؛ بلکه تنها می‌خواهد امریکا امکان برگزاری انتخابات را بدهد و روند صلح را تا زمانی معطل نگه دارد که انتخابات مورد نظرش برگزار شود و از این رهگذر اشرف غنی مجوز حضور در ارگ ریاست جمهوری را برای پنج سال دیگر به دست آورد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала