ادعای طالبان از "تلفات سنگین" نیرو های امنیتی افغان و خارجی در هلمند

© REUTERS / Abdul Malikهلمند
هلمند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان ادعا کرده که در درگیری میان این گروه و نیروهای امنیتی دست‌کم "62 سرباز امنیتی افغانستان و 12 سرباز خارجی کشته" شده‌اند.

 به گزارش اسپوتنیک، گروه طالبان در یک خبرنامه ای ادعا نموده اند که در نتیجه 18 حمله این گروه که در نقاط مختلف ولایت هلمند، از دیشب تا عصر امروز ادامه داشت؛ 4 پوسته نیروهای امنیتی به تصرف آنها درآمده و همچنین این گروه موفق شدند دو تانک داخلی و دو تانک خارجی را منفجر نمایند و شماری از سربازان خارجی و نیرو های امنیتی را شهید و زخمی نمایند. این گروه همچنان یک سرباز پولیس را نیز اسیر گرفتند.  

در این خبرنامه آمده است این عملیات مرکز شهر لشکر گاه، و ولسوالی های گرشک، مارجه، نادعلی، ناوه، گرمسیر و نهر سراج راه اندازه گردیده بود.
طالبان با پذیرفتن مسئولیت این حمله اعلام کردند که هدف آنان مسئولین دولتی بوده است.
با فرارسیدن فصل بهار حملات گروه طالبان افزایش یافته است، علاوه بر ولسوالی های هلمند اکنون درگیری شدید در ولایت کاپیسا نیز جریان دارد و گفته می‌شود که طالبان کنترل مناطق افغانیه، پچغان و غین‌دره در این ولایت را بدست گرفته است.
این درحالیست که مقام‌های محلی در ولایت هلمند گفته اند که در درگیری میان مخالفان مسلح و نیروهای امنیتی افغانستان در ولایت هلمند، 48 سرباز ارتش، 10 سرباز پولیس محلی و هفت سرباز پولیس کشته شده‌اند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала