استرالیا کاربران رسانه‌های اجتماعی را تهدید به زندان کرد

© AP Photo / Mark Metcalfeاسترالیا کابران رسانه‌های اجتماعی را تهدید به زندان کرد
استرالیا کابران رسانه‌های اجتماعی را تهدید به زندان کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر استرالیا کاربران استرالیایی رسانه های اجتماعی را تهدید به زندان کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس گزارش‌ها، اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا، کاربران استرالیایی رسانه های اجتماعی را تهدید به زندان کرده، اما کارشناسان سایبری می‌گویند که وی مقصران واقعی را هدف قرار نداده است.

طبق قوانین جدید پیشنهادی دولت پس از تیراندازی مسجد کرایست‌چرچ، مدیران رسانه های اجتماعی که در استرالیا مستقر هستند، به علت عدم موفقیت در حذف ویدوی حاوی صحنه های فجیع شلیک، با محکومیت به حبس روبه رو هستند.

بر این اساس، اسکات موریسون، در دیدار با نمایندگان فیس‌بوک، گوگل و توییتر در بریزبن در روز سه شنبه، مجازات های کیفری جدیدی را معرفی می کند، اما کارشناسان سایبری معتقدند که این یک تهدید خالی است.

فیس‌بوک 1.5 میلیون ویدیوی «حمله تروریستی» نیوزیلند را حذف کرد - اسپوتنیک افغانستان
فیس‌بوک 1.5 میلیون ویدیوی «حمله تروریستی» نیوزیلند را حذف کرد

پس از اینکه قاتل مسجدهای کرایست‌چرچ توانست صحنه آن جنایت را به طور زنده پخش کند، آقای موریسون حالا می‌خواهد که شبکه رسانه های اجتماعی یک تعهدی به امن بودن بدهند.

آقای موریسون به خبرنگاران گفت: «ما می خواهیم قوانین مشابه آنچه در دنیای فزیکی وجود دارد را در دنیای رسانه های اجتماعی آنلاین نیز اعمال کنیم».

این در حالی است که نایجل فایر (Nigel Phair)، مدیر بخش سایبر دانشگاه UNSW در کانبرا، گفت که این قوانین جدید افراد و مقصران واقعی را هدف نگرفته است.

آقای فایر به SBS News گفت: «این مجازات فقط برای مدیران مستقر در استرالیا است و در کل اینها تنها نقش مدیران بازاریابی را دارند، و مسئول کنترل و نگهداری از این پلت فرم نیستند».

در حالی که فیس بوک یک و نیم میلیون نسخه از این ویدیو را حذف کرده، آقای موریسون گفت که فلم اصلی برای مدت 69 دقیقه آنلاین بوده است.

بر اساس پیش نویس قوانین مبتنی بر مقررات موجود در مورد استثمار کودکان، چنانچه محتوای تروریستی یا ویدیوی خشونت آمیز تا حد ممکن حذف نشود، این مورد جرم کیفری محسوب می‌شود و مجازات این جرم شامل جریمه و زندان است.

اما آقای «فایر» می‌گوید: «ما هرگز شاهد اعمال جریمه ها و اجرای حکم زندان در این موارد نخواهیم بود».

وی که بیش از دو دهه با پولیس فدرال استرالیا کار کرده است، از دولت خواسته تا به جای وضع این قوانین، به مردم آموزش داده شود که چطور از رسانه های اجتماعی خود استفاده کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала