خوشحالی ترامپ از تبرئه شدن اتهام "توطئه" با روسیه

© REUTERS / Yuri Gripasخوشحالی ترامپ از تبرئه شدن اتهام تبانی با روسیه
خوشحالی ترامپ از تبرئه شدن اتهام تبانی با روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهوری ایالات متحده در نخستین واکنش به پایان گزارش تحقیقات بازپرس ویژه درباره دخالت روسیه در انتخابات 2016، از تبرئه کامل خود خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، ویلیام بار دادستان کل امریکا گزارشی از نتایج تحقیقات تیم روبرت مولر به کنگره این کشور را ارایه کرد. بر اساس این گزارش، هیچ مدرکی دال بر تبانی ترامپ با روسیه در زمان رقابت‌های انتخاباتی 2016 که به انتخاب ترامپ منجر شد یافت نشده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده در نخستین واکنش به پایان گزارش درباره دخالت روسیه در انتخابات 2016، از تبرئه کامل خود خبر داد و نوشت: ‌ «نه تبانی، نه دخالت، تبرئه کامل و تمام».
ترامپ پس از اطلاع از نامه دادستان کل امریکا به کنگره اعلام کرد که گزارش مولر به معنی تبرئه او از اتهام ارتباط با روسیه است و او علیه کسانی که به او تهمت تبانی انتخاباتی با روسیه زدند، اعاده حیثیت خواهد کرد. 

رئیس جمهوری امریکا عصر یکشنبه نیز در یک اظهارنظر کوتاه به خبرنگاران گفت این گزارش یک تبرئه تمام عیار بود. حتی یک مقدار کوچک هم کارشکنی صورت نگرفت… شرم آور است که کشور ما باید متحمل چنین چیزی می شد، همچنین شرم آور است که رئیس جمهور کشور باید متحمل چنین وضعی می شد، جریانی که حتی پیش از انتخاب من شروع شده بود.
روز گذشته وزیر عدلیه ایالات متحده امریکا امریکا در خلاصه‌ای از این گزارش نهایی، به کنگره نوشت هیچ مدرک معتبری درباره نقش دونالد ترامپ در ارتباط با روسیه و همچنین تبانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 دیده نشده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала