در شکست مذاکرات مسکو و واشنگتن درباره سوریه کی مقصر است؟

© Sputnik / Alexei Nikolskiyدر شکست مذاکرات مسکو و واشنگتن درباره سوریه کی مقصر است؟
در شکست مذاکرات مسکو و واشنگتن درباره سوریه کی مقصر است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌ها اعلام می‌گوید مذاکرات مسکو و واشنگتن درباره بحران سوریه به دلیل موضع‌گیری مشاور امنیت ملی امریکا به شکست منتهی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Washington Post، مذاکرات مسکو و واشنگتن در باره توافق آتش‌بس در جنوب سوریه تا حد زیادی به دلیل موضع‌گیری جان بولتون، مشاور رئیس‌جمهور امریکا در امور امنیت ملی در رابطه با خروج سربازان امریکایی به شکست انجامید.

گفت‌وگوهای امریکا با روسیه روی سرنوشت کردهای سوریه - اسپوتنیک افغانستان
گفت‌وگوهای امریکا با روسیه روی سرنوشت کردهای سوریه

در مقاله منتشره شده در این نشریه آمده است: «مذاکرات با مسکو در باره توافق آتش‌بس و خروج نیروهای امریکایی و ایرانی بررسی شده بود تا حد زیادی به این دلیل به شکست منتهی شد که بولتون اعلام کرد تا زمانیکه نیروهای ایرانی قلمره سوریه را ترک نکنند، ما (سربازان امریکایی) در خاک سوریه باقی خواهیم ماند».

نشریه (Haaretz) در سال 2017 میلادی نوشته بود که اسرائیل، امریکا و روسیه در اوایل ماه جولای همین سال یک‌سری از مذاکرات محرمانه را انجام دادند و در این مذاکرات موضوع آتش‌بس در جنوب سوریه (ایجاد منطقه غیرنظامی) در مرز سوریه-اسرائیل و اردن بررسی شد. مطابق با اطلاعات نشریه نامبرده، اسرائیل بر این نکته اصرار ورزید که این توافق باید موضوع حضور ایران در خاک سوریه را حل و فصل کند. اسرائیلی ها به روسیه و امریکا اطلاع دادند که آن ها باید خواستار خروج نیروهای سپاه پاسداران ایران و جنبش «حزب الله» لبنان و گروه‌های شیعه از سوریه بشوند.

نشریه نامبرده متذکر می‌شود که اسرائیل از توافق امریکا و روسیه ناراضی است زیرا در آن حتی یکبارهم از ایران و یا «حزب الله» و حضور نیروهای ایرانی در سوریه نام برده نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала