انجام معامله قرن توسط امریکا با عربها

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisانجام معامله قرن توسط امریکا با عربها
انجام معامله قرن توسط امریکا با عربها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه امریکا گفته است، که ایالات متحده امید برای حل و فصل مسئله فلسطین و اسرائیل را از دست نمیدهد.
Карта Ближнего востока и стран Персидского залива - اسپوتنیک افغانستان
تلاش مشترک امریکا و امارات متحده عرب برای مقابله با ایران

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا در مصاحبه ای با فاکس نیوز گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا امیدوارم است، که به حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل کمک کند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا گفت:- "دولت ما شرایطی را ایجاد می کند که در نهایت می تواند ما را به این نکته هدایت کند، که همه این جهان را می خواهند".

پمپئو افزود:- "زندگی بهتر برای فلسطینی ها، زندگی بهتر خطر درگیری میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها را کمتر می کند".

پیش از این، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا گفته بود، که دولت او قصد دارد طرحش را برای حل و فصل مناقشه برای عموم منتشر کند.

یادآوری می کنیم، که در پایان سپتمبر 2018 رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا در دیدارش با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، در حاشیه نشست 73 مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت، که دولت امریکا قصد دارد طرح جامع خود را برای حل و فصل اختلافات فلسطین و اسرائیل ظرف دو تا چهار ماه منتشر کند.

پس از آن واشنگتن اعلام کرد، که این سند پس از انتخابات پارلمانی 9 اپریل در اسرائیل منتشر خواهد شد.

بر اساس برخی از رسانه های عربی، معامله قرن، همانطور که فلسطینی ها آن را می نامند، شامل ایجاد دولت فلسطین در اکثر مناطق کرانه باختری است. در عین حال، اکثریت شهرک های یهودی در این منطقه که حدود 10 درصد از قلمرو کرانه باختری را اشغال می کنند، باید حفظ شود.

علاوه بر این، ایالات متحده قصد دارد که اورشلیم را به عنوان پایتخت کشور یهودی ها و تنها بخشی از اورشلیم شرقی را به عنوان پایتخت دولت فلسطین در نظر بگیرد. به گفته واشنگتن، بخش مرکزی اورشلیم، شهر قدیم، که یکی از مهمترین حرمهای اسلام است، باید بخشی از اسرائیل باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала