خلیلزاد: امریکا خواهان پایان جنگ در افغانستان است

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadخلیلزاد: امریکا خواهان پایان جنگ در افغانستان است
خلیلزاد: امریکا خواهان پایان جنگ در افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان می‌گوید، که امریکا به دنبال پایان جنگ در افغانستان است.
خلیلزاد: در صورت ضرورت امریکا و ناتو یکجا افغانستان را ترک خواهند کرد - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد: در صورت ضرورت امریکا و ناتو یکجا افغانستان را ترک خواهند کرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان می‌گوید، که اولویت امریکا در افغانستان در بالاترین سطح آن کمک به یافتن راه حلی برای پایان دادن به جنگ چهل ساله این کشور است.

نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، در توییتی به مناسبت سال‌ نو، ضمن این‌که پایان دادن به جنگ چهل ساله در کشور را از اولویت‌های امریکا برشمرده، اظهار امیدواری کرده است که در سال جدید مردم افغانستان به صلح، آشتی و رفاه برسد.

این در حالیست، که مشاور امنیت ملی افغانستان خلیلزاد را متهم به سودای قدرت کرده و گفته است تنها چیزی که برای امریکا مهم است بیرون شدن نظامیان از افغانستان است و صلح برای این کشور اهمیتی ندارد.

یادآوری می کنیم، که خلیلزاد در حالی اولویت امریکا در افغانستان را پایان دادن به جنگ چهل ساله اعلام کرده است، که تاکنون با گروه طالبان پنج‌بار در پیوند به پروسه صلح کشور به صورت رسمی دیدار و گفت‌وگو کرده است.

هرچند جزئیات کامل موارد توافقی در این دیدارها تاکنون همگانی نشده است، اما نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان پیش از این گفته بود، که با گروه طالبان روی پیش‌نویس یک توافق‌نامه در پیوند به بیرون شدن سربازان خارجی از افغانستان و همچنین مبارزه با تروریسم به توافق رسیده‌اند.

خلیلزاد، رسیدن به صلح را مشروط به توافق نهایی روی دو موضوع دیگر از جمله آتش‌بس سراسری و آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی دانسته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала