پنتاگون امریکا را به ورشکستگی می برد

عضو شوید
جان وایت هد، بنیانگذار و رئیس موسسه رادرفورد امریکا زنگ خطر را به صدا درآورد و مجتمع صنایع نظامی ایالات متحده را در بالا رفتن بدهی های کشور مقصر اعلام کرد چون این نهاد با کمک سیاستمداران فاسد و پیمانکاران وابسته مقدار زیادی از عواید بودجه را حیف و میل می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، بنیانگذار و رئیس موسسه رادرفورد مدعی است که دولت امریکا همه ساله در مقایسه با مالیاتی که می گیرد، پول بیشتری را به مصرف می رساند؛ به همین دلیل است که واشنگتن مجبور است برای ادامه تامین مخارج نظامی روزافزون خود از کشورهای دیگر قرضه بگیرد و این درحالی است که بهداشت و آموزش در امریکا به خاطر کمبود بودجه در وضع بسیار ناگواری به سر می برد.  

حیف و میل هزینه امریکا توسط ادارات دولتی - اسپوتنیک افغانستان
حیف و میل هزینه امریکا توسط ادارات دولتی

وایت هد، معتقد است که پنتاگون عمدا بودجه دفاعی را افزایش می دهد تا هر سال مالیات بیشتری را تقاضا کند. وی به گونه مثال مخارج غیر منطقی سازمان غیر انتفاعی امریکا Open the Government را یادآور شده که، براساس آن پنتاگون مبالغی عظیمی را برای خریدهای غیر دفاعی مصرف نموده است. مثلاً خرید مبل هایی قیمت هرکدام 9241 دالر ، آلات موسیقی به قیمت 1.7 میلیون دالر، گوشی های هوشمند و تبلت های اپل به قیمت 7.7 میلیون دالر، وسایل ورزشی به قیمت 9.8 میلیون دالر و خوراک دریایی به قیمت 4.6 میلیون دالر ذکر می شود.
سال مالی 2020 در ایالات متحده در 1 اکتبر 2019 آغاز می شود.
پیش نویس بودجه پنتاگون، قبل ار تصویب توسط کنگره مورد بحث خواهد شد. میزان بودجه برای سال 2020، به میزان 750 میلیارد دالر تعیین شده است که 5 درصد بیشتر از سال گذشته می باشد.
دولت امریکا از سال 2001 برای اجرای عملیات جنگی در خارج از این کشور حدود 4.7 تریلیون دلار خرج کرده است و دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور اخیرااز کنگره درخواست کرده، 750 میلیارد دلادالر برای مخارج نظامی تخصیص دهد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала