چرا افغانستان نمی تواند عضو کامل سازمان همکاری شانگهای شود؟

© Sputnik / Khaibar Akifiبیرق ها کشور های عضو سازمان همکاری شانگهای
بیرق ها کشور های عضو سازمان همکاری شانگهای - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیوستن افغانستان در فهرست اعضای کامل سازمان همکاری های شانگهای تا هنوز در نظر گرفته نشده.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر نوروف، دبیر کل سازمان همکاری شنگهای روز چهار شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در پکن پایتخت چین ابراز داشت که، مسئله پیوستن افغانستان به فهرست اعضای کامل سازمان همکاری شنگهای و شمولیت این کشور در فهرست اعضای دائمی این سازمان به دلیل وضعیت سیاسی داخلی این کشور تا هنوز در نظر گرفته نشده است.
این در حالیست که اخیرا دبیرکل سازمان همکاری‌های شانگهای در دیداربا عمر داوودزی، نماینده ویژه رییس‌جمهور افغانستان در امور منطقه‌ای و رئیس دارالانشای شورای عالی صلح، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات صلح افغانستان میان دولت و طالبان هرچه زودتر آغاز شود تا صلح در افغانستان تامین گردد و صلح در افغانستان را به‌نفع اقتصاد منطقه دانست.
همچنین داوودزی نیز در این دیدار، با قدردانی از کمک‌های سازمان همکاری‌های شانگهای و ازبکستان در حمایت طولانی‌مدت از برنامه‌های توسعه‌ای افغانستان، گزارشی از چگونگی پیشرفت صلح و دستاوردهای اخیر ارائه کرد.
یادآوری می کنیم، که سازمان همکاری شانگهای در سال 2001 تاسیس شد. یک نهاد یک سازمان بین حکومتی است که متشکل از هشت عضو شامل چین، قزاقستان، قرغیزستان، روسیه، تاجکستان، ازبکستان، هند و پاکستان است و نماینده افغانستان به عنوان ناظر در نشست های این سازمان شرکت می کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала