روسیه در حال ساخت سلاح جدید «توهم‌زا» است

© Photo / Roselectronicsروسیه در حال ساخت سلاح جدید «توهم‌زا» است
روسیه در حال ساخت سلاح جدید «توهم‌زا» است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش روسیه سیستم جدیدی از «امواج نوری توهم‌زا» را دریافت خواهد کرد. توسعه این سیستم جدید توسط شرکت روسی انجام می‌شود.

به گزارش سپوتنیک، سرویس مطبوعاتی «روس‌الکترونیک» می‌گوید این شرکت در حال حاضر روی توسعه سیستم جدید «امواج نوری توهم‌زا» فیلین است که در آینده نزدیک ارتش روسیه با این سیستم جدید مهجز خواهد شد.

طبق گفته‌های این شرکت این سیستم با یک لنز وایدوفوکال مجهز می‌شود و قدرت امواج نوری آن 1.5 مرتبه افزایش می‌آبد و همچنان زاویه هدف قراردادن به دشمن را نیز گسترش می‌دهد. علاوه براین در نسخه جدید این سسیتم ویژگی‌های وزن و اندازه آن بهبود یافته و نیازهای مصرف انرژی آن نیز کاهش می‌آبد.

به رسمیت شناختن کارآیی جنگ افزارهای توهم آور روسیه در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
به رسمیت شناختن کارآیی جنگ افزارهای توهم آور روسیه در امریکا

روس‌الکترونیک می‌گوید که محصولات جدید با دو نسخه تولید می‌شود و نه تنها از این محصولات می‌تواند در ارتش استفاده کرد بلکه، در زمیه های مدنی نیز استفاده می‌شود. این سیستم نیز برای مقاصد ضعیف‌تر حراحی شده است که از آن شرکت‌های بزرگ برای امینت خود می‌توانند استفاده نمایند.

پیش از این گزارش شده بود که «فیلین» 5P-42 بر روی داوطلبانی که قصد داشتند با سلاح‌های کوچک به اهداف خود تیراندازی کنند، مورد آزمایش قرار گرفته است. گزارش شده است که 20 درصد از افراد «نقطه نورانی شناور را در مقابل چشمان خود دیدند»، در حالی که 45 درصد از آنها از سرگیجه، حالت تهوع و عدم تمرکز شکایت کردند.

این سلاح تاکنون بر روی ناوهای آدمیرال کاساتونوف و آدمیرال گورشکوف نصب شده اند. براساس برنامه، این سیستم به‌زودی بر روی دو ناو دیگر نیز نصب خواهد شد.

این سلاح با پرتاب پرتو، در سیستم بینایی دشمن اختلال ایجاد می‌کند ضمن این‌که می‌تواند دوربین های دید در شب، تجهیزات لیزری و سیستم هدایت تانک‌های هدایت شونده را از کار بیندازد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала