موتر مجلل پوتین

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر موتر مجلل پوتین
موتر مجلل پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این چه موتر است که مانند «رولس-رویس» معلوم میشود، اما ساخت روسیه است؟ این موتر نو حکومتی «اوروس» است که به اساس هدایت ولادیمیر پوتین ساخته شده و باید بازار جهانی را – از جمله از فیض تکنالوژی های آلمان - تسخیر کند.

تام گریونویگ (Tom Grünweg) در نشریه Der Spiegel آلمان می نویسد، «رانندگی را دوست داری — چیزهای زیادی را دیده میتوانی» — این حکمت باستانی از مسابقات موتردوانی را میتوان به ارتباط سران دول به گونه دیگر فورمولبندی نمود:«موترهای سنگین را دوست داری — اهمیت بیشتر کسب میکنی». لیموزین بزرگ مجلل کلاس عالی ساخت وطن — سمبول عالی موقف بلند می باشد. ملکه در موتر «بینتلی»، رئیس جمهور ترامپ در موتر «کادیلاک» بنام «درنده» و شی جینپین صدر جمهوری مردم چین — در موتر مارک «هونتزی» رفت و آمد مینماید. تنها ولادیمیر پوتین که همیشه سعی می ورزید ظهور خود در محضر عام هرچه بیشتر موئثر نشان دهد، از این نقطه نظر تا به حال خلا داشت.

موترهای حکومتی روسیه نوع زیل مدتها قبل جز تاریخ گردیده اند. از همینرو پوتین مجبور بود در میدان سرخ در موتر طویل «مرسیدس» کلاس-S رفت و آمد نماید. جرمنیان را این خوشحال می ساخت، چون مودل عمده آنها پیوسته در تلویزیون به چشم میخورد.

ولی اینک چند ماه میشود که پوتین موتر خود برای بیرون آمدن دارد. او از موتر هفت متری «سنات» استفاده میکند که در انستیتوت موتر و انجن موتر و مجتمع تولیدی بنام «اوروس» طراحی شده است.

«اوروس» — الترناتیف مارک های انگلیسی و جرمنی

تا به حال لیموزین های مجلل پروژه وطنپرستانه حیثیت با اهمیت منطقوی شمرده میشدند. ولی حال در نمایشگاه موتر در ژینیو مارک های موتر عظمت طلبی های کاملاً دیگر به نمایش میگذارند. فرانس گیرهارد هیلگیرت میگوید:« ما خود را الترناتیف جهانی مارک "بنتلی"، "رولس-رویس" یا «مایباخ» مشاهده میکنیم و از همینرو قصد کسب شناسایی جهان داریم». او سالهای زیادی در روسیه در کمپنی «دایملر» کار میکرد و بعداً به مولدین مختلف روسی مشوره میداد و عملاً بازنشسته بود. حالا او را به صفت رهبر کمپنی نو «اوروس» مقرر نموده اند.

او حالا با پول های فوند سرمایه گذاری از ابوظبی فعال ساختن کمپنی بین المللی «اوروس» را آماده می سازد. در آینده نزدیک در تاتارستان در میدان خالی تولید 5 هزار موتر در سال راه اندازی میشود.

تکنالوژی های «پورشی» در زیر بانت

موتر اولی مارک جدید — این لیموزین «سنات» می باشد که هیلگیرت در دو نوع:«600-م» به شکل طویل S-کلاس و «700-م» با جسمات پولمان به استندرد نوع زرهدار می فروشد. موتر مجلل 63،6 متر طول دارد و پایگاه عراده یی به اندازه 3،4 متر امکان جابجا ساختن دو چوکی قات شوند، مانند چوکی ها برای مسافرین کلاس اول در طیاره و همچنان دو چوکی کوچک برای مادونان را فراهم می سازد که به جهت مخالف حرکت می نشینند. پرده شیشیه ای — عنصر حتمی، مانند شیشه ضخیم زرهی در دروازه ها در بخش مرکز می باشد.

در زیر بانت در هردو نوع انجن مختلط V8 که «پورشی» برای مولدین روسیه طراحی کرده قرار دارد که 4،4 لیتر حجم کاری را به قدرت 600 قوه اسپ مبدل می سازد و مومنت اعظمی دورخورنده را 800 Нм تشکیل میدهد. این کافی است، تا این موتر عظیم در ظرف 6 ثانیه تا 250 کیلومتر در ساعت سرعت کسب کند.

گرانتر از «مرسیدس» و ارزانتر از «رولس-رویس»

هلیگیرت تا به حال بهای بازاری «اوروس» را نام نه برده، ولی در ژینیو حد اقل اشاره میکند که «اندکی گرانتر از «مرسیدس» و بطور قابل ملاحظه ارزانتر از «رولس-رویس» می باشد».

«اوروس» باید صنایع موترسازی روسیه را به پا ایستاده کند

در این زمینه باید به این پروژه از جهت دیگر نگاه کرد. شخص هیلگیرت به این مفکوره جلب توجه میکند: او میگوید که «اوروس» فقط قسماً پروژه اعتبار است. او توضیح نمود که در واقعت این پروگرام بزرگ مقیاس حمایت از صنایع موترسازی روسیه است. در لحظه کنونی این رشته یا توسط کانسرن های خارجی خریداری شده، یا بطور کل از رقبا عقب مانده است. از همینرو کرملین امر نجات آن داده است و برای این کار پلتفورم اونیویرسال با تکنالوژی های عصری و انجن های پاک ایکالوژیکی ایجاد کرده که هر تولیدکننده میتواند از آن استفاده کند.

در نتیجه طرح های انستیتوت موتر و انجن موتر و موسسات خدماتی خارجی، مانند «پورشی انجینیرینگ» «ساختار» انعطاف پذیر حاصل گردید که همه مودل ها از مختصر تا کلاس لکس، از انجن چهار سلندره تا دوازده سلندره، با دستگاه مختلط یا بدون آن را در بر میگیرد. « و چون در صنایع موترسازی نوآوری ها، قاعده تاً، از بالا به پائین حرکت میکنند، ما این پلتفورم را در نوبه اول برای موترهای کلاس عالی استفاد ه میکنیم».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала