اخبارضد و نقیض از پایان بی‌نتیجه مذاکرات قطر

© Photoمذاکرات قطر
مذاکرات قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اخبار تأیید ناشده حاکی از آنست که، دور پنجم مذاکرات مستقیم طالبان و مقامات امریکایی در قطر بدون هیچگونه دستاوردی پایان یافته است.

 به گزارش اسپوتنیک؛ برخی منابع خبری اعلام کردند که دور پنجم گفت‌وگوهای هیئت مذاکره کننده طالبان و هیئت امریکایی ها به رهبری «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه این کشور در امور صلح افغانستان شب گذشته پایان یافته است.
گزارشات تایید نشده حاکی از آن است که گفتگوهای طرفین بدون هیچ دستاوردی پایان یافته و امروز در بیانیه‌ای اعلام می‌شود که دور جدید مذاکرات در آینده‌ای نزدیک ادامه خواهد یافت.
جزئیات زیادی درباره دور پنجم مذاکرات منتشر نشده است اما برخی منابع گزارش دادند که گفت‌وگوها تا ساعت 9 شب گذشته ادامه داشته است.
همچنین گزارش‌هایی وجود دارد که طالبان بر سر تعریف مفهوم "تروریسم" با امریکا به مشکل برخورده است زیرا از نظر این گروه تعریف تروریسم با تعریف امریکایی آن کاملاً متفاوت است.
این در حالی است که امریکا همواره از واژه تروریسم برای تحریم کشورهای مختلف و حتی گروه‌های آزادی‌خواه و مردمی در سازمان ملل استفاده می‌کند.
دور پنجم مذاکرات امریکا با طالبان در قطر که 25 فبروری آغاز شد قرار بود 4 روز به طول بینجامد، اما مذاکرات دو طرف هنوز هم بدون هیچ نتیجه ادامه دارد.
این در حالیست که، شماری از اعضای شورای عالی صلح معتقد اند که امریکا عمدا دولت و مردم افغانستان را از مذاکرات صلح دور نگه می دارد تا زمانی که پایان عمر حکومت وحدت ملی فرا برسد؛ پس از ماه جوزا بحث حکومت موقت که خواست طالبان است، مطرح خواهد شد و در صورت اجرایی شدن این برنامه، گفتگو با حکومت موقت دنبال خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала