روند توزیع پاسپورت به گونۀ آنلاین آغاز شد

© Sputnik / Khaibar Akifiروند توزیع پاسپورت به گونۀ آنلاین آغاز شد
روند توزیع پاسپورت به گونۀ آنلاین آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیستم توزیع گذرنامه به گونۀ آنلاین امروز در کابل گشایش یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، سیدعمر صبور، رئیس عمومی ادارۀ پاسپورت می‌گوید، تا زمانی که شهروندان کابل با سیستم آنلاین آشنایی پیدا کنند، توزیع گذرنامه به سیستم گذشته نیز ادامه خواهد داشت.
به گفتۀ صبور، گشایش سیستم آنلاین سبب می‌شود تا از گذرنامه‌های غیرقانونی و دزدی‌شده سوءاستفاده صورت نگیرد.
او می‌گوید، ممکن است در آینده گذرنامه‌های دارای حافظه نیز چاپ شود.

شهزادگل آریوبی، وزیر مخابرات و فناوری معلوماتی در این مراسم می‌گوید که با گشایش این سیستم در کنار کاهش فساد، به شهریان کابل نیز سهولت ایجاد خواهد شد.
به گفتۀ او، سیستم آنلاین گذرنامه قادر است تا در یک روز، 10.000 گذرنامه را به مراجعه‌کنندگان توزیع کند و همچنان با ایجاد این سیستم، مراحل توزیع گذرنامه از 16 مرحله به 4 مرحله کاهش خواهد یافت.
آریوبی می‌افزاید، تلاش‌ها جریان دارد تا این سیستم در دیگر ولایت‌ها، قونسلگری‌ها و سفارتخانه‌های افغانستان نیز راه‌اندازی شود.
وزیر مخابرات و فناوری معلوماتی می‌گوید، توزیع گذرنامه به گونۀ آنلاین از نگاه امنیتی نیز مصئون است و هر فردی که در فهرست سیاه باشد از طریق این سیستم شناسایی خواهد شد.
به گفتۀ آریوبی، کار روی الکترونیک‌سازی جواز رانندگی و جواز سیر موترها نیز ادامه دارد و تا یک‌ونیم ماه دیگر روند آزمایشی آن آغاز خواهد شد.
براساس معلومات مسئولان ریاست پاسپورت، تا کنون 3.5 میلیون گذرنامۀ الکترونیک در کشور توزیع و از این طریق، 23 میلیارد افغانی به خزانۀ دولت واریز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала