آیا یکی از پیلوتان جنگنده هندی که توسط پاکستان اسیر شده اسرائیلی است؟

© AP Photo / Gautam Singhآیا یکی از پیلوتان جنگنده هندی که توسط پاکستان اسیر شده اسرائیلی است؟
آیا یکی از پیلوتان جنگنده هندی که توسط پاکستان اسیر شده اسرائیلی است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیشتر رسانه‌ها جرأت نکردند موضوع پیلوت اسرائیلی جنگنده هندی که توسط پاکستان اسیر شده را فاش کنند.
رویارویی جنگنده های سوخو-30 و اف-16 در نبرد هوایی هند و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
رویارویی جنگنده های سوخو-30 و اف-16 در نبرد هوایی هند و پاکستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، درباره هدف قرارگرفتن جنگنده‌های هندی توسط پاکستان خبرهای زیادی منتشر شده اما بیشتر رسانه‌ها جرأت نکردند این موضوع را فاش کنند که یکی از پیلوتان جنگنده هندی که توسط پاکستان اسیر شده اسرائیلی است.

بیشتر رسانه‌ها این خبر را منتشر کردند، که پاکستان 2 پیلوت را که بر اثر سرنگونی جنگنده به صورت اضطراری فرود آمدند دستگیر کرده اما هویت پیلوت دوم فاش نشد.

روزنامه امت در گزارشی نوشت: منابع معتبر نظامی اعلام کردند نه تنها هند بلکه اسرائیل نیز خواهان حمله به پاکستان بود و بخشی از جنگنده‌های هند که مجهز به راکت‌های اسرائیلی بود توسط پیلوتان این کشور هدایت می‌شد.

جنگنده سوخوی هندی را 2 پیلوت که یکی از آن‌ها اسرائیلی بود هدایت می‌کردند اما تل‌آویو نمی‌خواست این موضوع فاش شود بنابراین سکوت اختیار کرد.

هند با سرعت برای رهایی پیلوتش وارد عمل شد و ضمن برقراری پیوندها با سفیر پاکستان اعلام کرد، که باید از وضعیت «ابهی نندن ورتها» با خبر شود و شرایط برای آزادی وی که فرزند فرمانده پیشین نیروی هوایی است پذیرفته خواهد شد. پیلوت هندی آزاد شد اما دهلی نو در موقعیتی نبود که بتواند برای آزادی پیلوت اسرائیلی وارد عمل شود.

پاکستان نمی‌دانست پیلوت اسرائیلی را کجا و به چه کسانی تحویل دهد تا اینکه هندی‌ها این سناریو را اجرا کردند که برای سرنگونی جنگنده هندی از اف-16 امریکایی استفاده شده است.

هند مدعی شد پاکستان حق استفاده از جنگنده اف-16 را در برابر این کشور نداشت بنابراین مقام های امریکایی به ویژه سفارت این کشور در اسلام‌آباد تحقیقاتی در این زمینه انجام دهند.

اسرائیل به صورت غیر مستقیم هشدار داد، که اگر پیلوت این کشور تحویل داده نشود با پاکستان وارد جنگ خواهد شد و مقام های امریکایی واسطه این معامله هستند.

پاکستان نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و راکت ‌های شاهین 3 را که قادر بود تمام شهرهای اسرائیل را هدف قرار دهد آماده شلیک کرد.

پاکستانی‌ها آماده تحویل پیلوت اسرائیلی به مقام های امریکایی بودند اما امتیازاتی را مطالبه می‌کردند که تل‌آویو حاضر نبود در این زمینه انعطاف نشان دهد.

معلوم نیست پیلوت اسرائیلی به مقام های امریکایی تحویل داده شده یا نه اما این موضوع قطعی است که تا اسلام‌آباد امتیازات مورد نظر خود را دریافت نکند وی را تحویل نخواهد داد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала