معترضین در وردک شاهراه کابل-کندهار را بستند

© Sputnikمعترضین در وردک شاهراه کابل-کندهار را بستند
معترضین در وردک شاهراه کابل-کندهار را بستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از باشندگان ولایت وردک در اعتراض به کشته‌شدن افراد ملکی در عملیات نیروهای ویژه در این ولایت، شاهراه کابل-کندهار را به روی ترافیک مسدود کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، امروز (یکشنبه، ۱۹ حوت) شماری از باشندگان ولایت وردک به دلیل کشته‌شدن افراد ملکی در نتیجه عملیات دیشب که توسط نیروهای ویژه افغان راه اندازی شده بود، دست به اعتراض زده و شاهراه کابل-کندهار را به روی ترافیک بسته اند.

برخى منابع مى‌گويند که در حملات نيروهاى دولتى در درۀ تنگى ولسوالى سيدآباد ميدان وردک، سه عضو خانواده کشته شده و يک تن زخمى گرديده و در ولايت جوزجان، ۴ مخالف مسلح دولت و یک نیروی خیزش مردمی کشته شده اند.

به گزارش پژواک، اما مُحب الله شريفزى سخنگوى والى وردک گفت که در عمليات شب گذشتۀ نيروهاى دولتى در درۀ تنگى، شش طالب مسلح کشته شده و به افراد ملکى آسيب نرسيده است.

با اين حال، طالبان گفته اند که شب گذشته در مناطق حسن خيل، جوى زرين و دولت خيل درۀ تنگى، در عمليات نيروهاى مشترک امريکايى و دولت افغانستان، ٩ فرد ملکى به شمول زنان و کودکان جان باخته اند. طالبان مى گويند که در اين عمليات؛ يک مسجد، يک کلينيک و شمارى خانه ها تخريب شده اند. 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала