پاکستان ۵۰۰ کیلومتر خط فرضی دیورند با افغانستان را حصار کشی کرد

© REUTERS / Mukesh Guptaپاکستان ۵۰۰ کیلومتر خط فرضی دیورند با افغانستان را حصار کشی کرد
پاکستان ۵۰۰ کیلومتر خط فرضی دیورند با افغانستان را حصار کشی کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پاکستان حصارکشی ۵۰۰ کیلومتر خط فرضی دیورند با افغانستان را تکمیل کرده و ۴۰۰کیلکومتر دیگر آن را در چند ماه آینده تکمیل خواهدکرد.
پاکستان: امریکا باید پول ساخت حصار مرزی در امتداد خط دیورند را بدهد - اسپوتنیک افغانستان
پاکستان: امریکا باید پول ساخت حصار مرزی در امتداد خط دیورند را بدهد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک، مرکز تحقیقاتی دفاعی بریتانیا در گزارش تازه‌اش نگاشته است، که پاکستان حصارکشی ۵۰۰ کیلومتر خط فرضی دیورند را تکمیل کرده و ۴۰۰کیلکومتر در چند ماه آینده تکمیل خواهدکرد.
این نهاد به نقل از رئیس ستاد ارتش پاکستان نگاشته است، که این حصار کشی برای ارتش پاکستان یک موفقیت بزرگ در امر مبارزه با تروریست  است.
همزمان نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهد که خاک پاکستان برای انجام حمله به دیگر کشورها به ویژه همسایه‌های این کشور استفاده شود.
عمران خان دیروز جمعه در یک سخنرانی در اسلام‌آباد گفت: ارتش پاکستان اقدام‌های اساسی را برای برطرف کردن تهدید‌های که از آدرس پاکستان متوجه همسایه‌های این کشور بود، روی دست گرفته است.
وی افزود: تعهد ما با جامعه جهانی و همسایه‌های مان پابرجاست یکی هم ایجاد موانع در امتداد مرز با افغانستان است این نشان دهنده تعهد ما در مبارزه با تروریزم است اجازه نمی‌دهیم تروریست‌ها از خاک ما برضد کشورهای دیگر استفاده کنند با همه امکانات خود مانع این فعالیت‌ها خواهیم شد.
اما برخی آگاهان سیاسی می‌گویند: پاکستان به جای حصار کشی در امتداد خط فرضی دیورند که یکی از عامل‌های مناقشه افغانستان با پاکستان است، دست از همکاری با گروه‌های هراس افگن بردارد و لانه‌های امن این گروه‌ها را در خاک‌اش نابود کند.
نصرالله استانکزی، از آگاهان سیاسی در این باره گفت: تروریزم یک بهانه است، پاکستان، اگر می‌خواهد با تروریزم مبارزه کند، لانه‌های امن ترویستی و منابع تمویل و تجهیز این گروه را در خاک پاکستان نابود کند.
از سویی، برخی آگاهان از حکومت افغانستان می‌خواهند که جلو حصاری کشی پاکستان را بگیرد آنان می‌گویند که پاکستان در تلاش است، به خط فرضی دیورند که برای مردم افغانستان قابل پذیریش نیست، رسمیت ببخشد.
یادآوری می کنیم، که پاکستان در حالی از تلاش جدی برای مبارزه با تروریست سخن می زند که این کشور همواره از سوی مقام های افغانستان و امریکایی به پشتیبانی از گروه های تروریسیتی متهم بوده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала