اردوغان: استقرار سیستم های اس-۴۰۰ ارتباطی با امنیت ناتو ندارد

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر اردوغان: استقرار سیستم های اس-۴۰۰ ارتباطی با امنیت ناتو ندارد
اردوغان: استقرار سیستم های اس-۴۰۰ ارتباطی با امنیت ناتو ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه میگوید که استقرار سیستم های دفاع هوایی اس-۴۰۰ در خاک این کشور به امنیت ناتو، امریکا و جت های اف-۳۵ هیچ ارتباطی ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه (۹ مارچ) اظهار داشت که خرید سیستم های دفاع هوایی اس-۴۰۰ از روسیه با امنیت پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، ایالات متحده و یا جت های نسل پنچم اف-۳۵ (که ترکیه قصد خرید آن را از امریکا دارد) هیچگونه ارتباطی ندارد.

به گفته وی، دلایل خرید سیستم های اس-۴۰۰ از روسیه واضح است و انقره شرایط استفاده از آنها را محرم نگاه نمیکند.

افزون براین، رئیس جمهور اردوغان ابراز امیدواری کرد که مشکلات در روابط میان ترکیه و امریکا که به دلیل خرید سیستم های دفاع هوایی روسی به وجود آمده اند، به زودی حل گردند.

گفتنی است، روز گذشته (جمعه، ۸ مارچ) چارلز سامرز، سخنگوی وزارت دفاع امریکا به مقامات ترکی هشدار داد که ترکیه در صورت خرید سیستم های اس-۴۰۰ از روسیه با «عواقب خطرناکی» روبه رو خواهد شد.

پیش از این وزیر دفاع ترکیه گفته بود که سیستم های دفاع راکتی اس-۴۰۰ در ماه اکتوبر سال روان در خاک این کشور مستقر خواهند شد.

یادآوری میکنیم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در ماه اپریل، با وجود وضع تحریمات جدید امریکا علیه روسیه، تصمیم قطعی‌اش در مورد خریداری سیستم اس-۴۰۰ از روسیه را تایید کرد.      

وزیر خارجه ترکیه اعلام نموده است که انقره سیستم دفاع هوایی روسی را جهت دفاع از خاک ترکیه استفاده خواهد کرد.

در ماه سپتمبر سال ۲۰۱۷ اعلام شد که مسکو با انقره قرارداد فروش سیستم اس — ۴۰۰ را به امضا رسانیده است. این قرارداد شامل چهار واحد سیستم دفاع هوایی است که ارزش آن به ۲،۵ میلیارد دالر میرسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала