بنیانگذار شرکت «بلک واتر»: در پیروزی اشرف غنی در انتخابات آینده شک دارم

© AP Photo / Jacquelyn Martinبنیانگذار شرکت «بلک واتر»: در پیروزی اشرف غنی در انتخابات آینده شک دارم
بنیانگذار شرکت «بلک واتر»: در پیروزی اشرف غنی در انتخابات آینده شک دارم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بنیانگذار شرکت «بلک‌واتر»، پیروزی رئیس جمهور کنونی افغانستان را در انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور بعید دانست.
بنیانگذار بلک واتر: تغییر وضعیت جنگ در افغانستان به آسانی ممکن است - اسپوتنیک افغانستان
بنیانگذار بلک واتر: تغییر وضعیت جنگ در افغانستان به آسانی ممکن است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، اریک پرنس بنیانگذار شرکت امنیتی-نظامی «بلک‌واتر» که همچنان به تلاش‌هایش برای خصوص‌سازی جنگ افغانستان ادامه می‌دهد در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تصریح کرد، که فکر نمی‌کند محمد اشرف غنی رئیس جمهوری کنونی افغانستان در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شود.

در این برنامه خبرنگار الجزیره از او پرسید: چگونه است پرنس با وجود مخالفت صریح غنی با استفاده از سربازان اجیر در افغانستان هنوز برای استفاده از این سربازان در افغانستان تلاش می‌کند؟

و او در پاسخ خبرنگار الجزیره گفت: بسیار شک دارم که اشرف غنی در انتخابات بعدی پیروز شود.

اکنون نیز به نظر می‌رسد، بنیانگذار این شرکت امنیتی که کارنامه سیاهی در کشتار غیرنظامیان دارد به تغییر دولت در افغانستان برای عملی کردن خواسته خود و استفاده از نیروهای اجیرش در افغانستان چشم دوخته است.

پرنس چندی پیش از این نیز خطاب به رئیس جمهور امریکا گفته بود، که ترامپ باید به جای درخواست از اعضای ناتو برای اعزام نظامی بیشتر در افغانستان باید از آن‌ها بخواهد تا پول بیشتری را برای هزینه‌های نظامی در افغانستان اختصاص دهند.

یادآوری می کنیم، که بنیانگذار بلک‌واتر که از «جنگ در برابر تروریسم» و سرویس‌دهی به ارتش امریکا به ثروت هنگفتی رسیده تلاش می‌کند با این ادعا که خصوصی‌سازی هزینه نظامی امریکا در افغانستان را کاهش می‌دهد در تلاش است تا ترامپ را به استفاده از نیروهای اجیر خود در افغانستان متقاعد کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала