حزب اسلامی خبر سپردن "دوسیه حکمتیار" به سازمان ملل را رد کرد

© Photo / ریاست فرهنگی حزب اسلامیحزب اسلامی خبر سپردن "دوسیه حکمتیار" به سازمان ملل را رد کرد
حزب اسلامی خبر سپردن دوسیه حکمتیار به سازمان ملل را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر گلبدین حکمتیار، امیر حزب اسلامی افغانستان با رد خبر سپردن پرونده وی به سازمان ملل متحد گفته است که این موضوع یک بار دو سال قبل هنگامیکه معاهده صلح با حکومت امضا می‌شد، بلند شده بود که آنزمان نیز صحت نداشت.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر گلبدین در تماس با اسپوتنیک افغانستان خبر سپردن پروندۀ وی به سازمان ملل متحد را نادرست خواند.

حبیب‌الرحمن حکمتیار گفت: "این خبر صحت ندارد، ما از انگرید هایدین (معاون نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان) نیز پرسیدیم و وی گفت که این خبر صحت ندارد".

پرونده «محاکمه حکمتیار» به سازمان ملل سپرده شد - اسپوتنیک افغانستان
پرونده «محاکمه حکمتیار» به سازمان ملل سپرده شد

به گفته وی، این موضوع دو سال قبل هنگامیکه معاهده صلح میان گلبدین حکمتیار و حکومت افغانستان امضا می‌شد، بلند شده بود که آنزمان نیز صحت نداشت.

همچنان عتیق الله صافی، رئیس خدمات اجتماعی حزب اسلامی افغانستان با ارسال نامه به اسپوتنیک افغانستان نوشته است: "امروز بعد از ظهر داکتر غیرت بهیر، رییس کمیسیون سیاسی حزب اسلامی و عتیق الله صافی، رییس خدمات اجتماعی حزب اسلامی با خانم انگرید هایدی، نماینده یوناما در کابل به ارتباط «نشر خبر گرفتن دوسیه حکمتیار از طرف ملل متحد» صحبت نمودند. خانم انگرید هایدین خبر مذکور را رد نمود و گفت: خبر گرفتن دوسیه حکمتیار از طرف ملل متحد حقیقت ندارد".

قبل از این آژانس خبری اسپوتنیک افغانستان به نقل از رسانه‌های کابل گزارش داده بود که هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان یا «یوناما» گفته است که «درخواستی را که خواهان عدالت برای قربانیان جرم‌هایی که ادعا می‌شود توسط گلبدین حکمتیار صورت گرفته است» دریافت کرده اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала