متهم شدن حکومت به دست داشتن در حمله راکتی بر مراسم یادبود مزاری

© Sputnik / Poyaمتهم شدن حکومت به دست داشتن در حمله راکتی بر مراسم یادبود مزاری
متهم شدن حکومت به دست داشتن در حمله راکتی بر مراسم یادبود مزاری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون دوم ریاست اجراییه افغانستان، حکومت را به دست داشتن در حمله راکتی بر مراسم یادبود درگذشت عبدالعلی مزاری متهم نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییه کشور امروز در یک نشست خبری ضمن متهم نمودن حکومت به دست داشتن در حمله به مراسم یادبود از ۲۴ مین سالروز درگذشت عبدالعلی مزاری در کابل گفت که حکومت با انجام همچو اقدامات، با رقیبان سیاسی اش تصفیه حساب میکند.

محقق: «این حملات بر میگردد به ضعف حکومت یا به هماهنگی و تبانی دولت با چنین حلقاتی که در شرایط حساسی از آنها به حیث یک وسیله علیه رقیبان سیاسی خود استفاده کند. امروز چون این مجلس، مجلس تعیین کننده بود و جهت سیاسی ملت را تعیین میکرد، در چنین شرایطی این حادثه سراغ مردم میاید.»

به گفته وی، حکومت با راه اندازی تبلیغات در شبکه های اجتماعی میخواست مانع برگزاری مراسم یادبود درگذشت عبدالعلی مزاری شود.

محقق افزود:‌ «از زمانیکه تیم صلح و اعتدال، که رقیب جدی حکومت به حساب میرود، را ایجاد کردیم مرتب مورد حملات هستیم. خانه های بسیاری اعضای این تیم چور شدند، سلاح های شان برده شدند و خودشان بدون دفاع در برابر تهدیدها قرار داده شدند.»

یادآوری میکنیم، مراسم ۲۴ مین سالروز کشته شدن عبدالعلی مزاری با حضور مقامات بلندپایه حکومت در غرب کابل برگزار شده بود که در جریان آن صدای انفجارها شنیده شد. در نتیجه این چندین تن کشته و زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала