رییس کمیسیون انتخابات: روند پیشبرد انتخابات به جوانان سپرده خواهد شد

© Photo / IEC FBروند انتخابات ریاست جمهوری افغانستان
روند انتخابات ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حوا علم نورستانی پس از آن که به روز سه شنبه در رأی‌گیری اعضای تازۀ کمیسیون مستقل انتخابات، توانست به ریاست این نهاد دست یابد، امروز کارهایش را رسمن آغاز کرد .

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، رییسان تازۀ کمیسیون‌های انتخاباتی بر ایجاد هماهنگی میان اعضای هر دو نهاد  تأکید می ورزند.

حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که در انتخابات ریاست‌جمهوری از شیوۀ شناسایی بایومتریک رأی دهنده‌گان کار گرفته خواهد شد و نیز روند پیشبرد انتخابات به جوانان و دانشجویان سپرده خواهد شد.

در همین حال زهره بیان شینواری، رییس کمیسیون مستقل رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی می‌گوید که آگاه نبودن مردم، بزرگترین چالش در برابر انتخابات گذشته بود.

حوا علم نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات شد - اسپوتنیک افغانستان
حوا علم نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات شد

کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی وعده می سپارد که  به شکایت‌های انتخابات گذشته مجلس نماینده‌گان رسیده‌گی خواهد کرد.

حوا علم نورستانی  پس از آن که به روز سه شنبه دریک رأی‌گیری اعضای تازۀ کمیسیون مستقل انتخابات، توانست به ریاست این نهاد دست یابد،  امروز کارهایش را رسمن آغاز کرد.

بانو نورستانی در رشته حقوق و علوم سیاسی گواهی نامه کارشناسی ارشد دارد و بیست و پنج سال تجربه کاری را پشت سرگذاشته است.

بانو نورستانی در کنار کار در رسانه‌ها، برای  پنج سال در مجلس نماینده‌گان  ازنورستان نماینده‌گی می کرد.

خانم  نورستانی گفته است: "برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری انتخابات شورای ولایتی انتخابات شورای ولسوالی انتخابات مجلس نماینده‌گان انتخابات غزنی وظیفه کمیسیون مستقل انتخابات است و حتما این انتخابات‌ها برگزار خواهند شد".

نورستانی می افزاید: "سیستم بایومتریک یک سیستم خوب است اما لازم است تا برای آن از جوانانی که آی تی خوانده باشند و از دانشجویان کار بگیریم".

زهره بیان شینواری بانوی دیگری است  که همچون رییس کمیسیون مستقل رسیده‌گی به شکایت‌های برگزیده شده است.

خانم شینواری گفت: "ما به مردم مان تعهد می سپاریم که تا حد توان برای برگزاری یک انتخابات شفاف و نیز ایجاد شفافیت در این روند کار کنیم".

او در نخستین روز کارش  از بهر مشوره درباره رسیده‌گی به شکایت‌های ولایت‌هایی که تا کنون نتایج نهایی آن اعلام نشده است، با کمیشنران تازه، نشستی برگزار کرد. 

شینواری افزود: "من کوشش میکنم تا یکجا با کمیسیون مستقل انتخابات برای ایجاد یک فضای اعتماد و یک مکانیزم آگاهی دهی در این باره کار کنیم".

بانو شینواری در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در رشته علوم سیاسی است. وی بیش از ده سال در کمیسیون مستقل انتخابات کار کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала