دختر رئیس‌جمهور سابق ازبکستان به زندان منتقل شد

© Sputnik / Valeriy Levitin /  مراجعه به بانک تصاویر دختر رئیس‌جمهور سابق ازبکستان به زندان منتقل شد
دختر رئیس‌جمهور سابق ازبکستان به زندان منتقل شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گلناره کریموا، دختر رئیس جمهور سابق ازبکستان که حدود 5 سال در حبس خانگی بسر میبرد، به دلیل نقض قوانین و تعهدات ارائه شده برایش، راهی زندان شد.

به گزارش اسپوتنیک؛ دفتر دادستانی عمومی ازبکستان اعلام کرد که یک دادگاه در این کشور حکمی برای دختر رئیس جمهوری سابق ازبکستان مبنی بر گذراندن باقی دوران محکومیتش در زندان به دلیل نقص حکم حبس خانگی‌اش داده است.
دادستان‌های ازبکستان اعلام کردند که کریموا به دلیل "نقض کردن سیستماتیک تعهدات" که مربوط به بازداشت خانگی پنج سال پیشش به دلیل اختلاس و اخاذی بود به زندان فرستاده می‌شود.

قوانین و تعهدات نقض شده که برای کریموا دردسر ساز شده بود شامل ترک نکردن خانه تحت هیچ شرایطی و استفاده نکردن از اینترنت یا تلفن می‌شد.

وکیل گلناره در توئیتر خود نوشت که کریموا در روز سه شنبه "به اجبار" از آپارتمانی که در تاشکند پایتخت ازبکستان در آن زندگی می‌کرد خارج شده است. مقامات اعلام کردند که او به زندان منتقل شده است.

وکیل وی نوشت: او به یک مکان ناشناخته برده شد. مقامات ازبکستان برای اینکه او درخواست تجدید نظر خود را پس بگیرد و تمام دارایی‌ها و حقوقش را در سوئیس واگذار کند مدام او را تحت فشارهای روانی و فیزیکی قرار می‌دهند.

گلناره کریموا از سال 2015 به بعد دیگر در انظار عمومی ظاهر نشد. اولین چیزی که بعد این سال‌های عدم حضور در مورد او شنیده شد در سال 2018 توسط دفتر دادستانی عمومی بود که حکم پنج سال حبس خانگی او را به دلیل اتهاماتی از قبیل سهامداری در تعدادی از شرکت‌ها از طریق اختلاس و اخاذی و فرار مالیاتی، داد.

دادستان‌ها در آن زمان اعلام کردند که او همچنان به دلیل جرم‌های دیگر تحت بازجویی و تحقیق است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала