تلسکوپ فضایی هابل کاملا فرسوده شده است

© AFP 2023 / NASA تلسکوپ فضایی هابل کاملا فرسوده شده است
تلسکوپ فضایی هابل کاملا فرسوده شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تلسکوپ فضایی هابل که یکی از ابزارهای علمی تولیدی به شمار می رود، دچار نواقص فنی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، تلسکوپ فضایی هابل که تا به حال ویدیو‌ها و عکس‌های فوق العاده زیبایی از کیهان گرفته، داخل مدار زمین دچار مشکل شده و از کار افتاده است.
به این زودی ها یکی از ژیروسکوپ‌ها یا چرخش‌نما‌‌‌های این تلسکوپ خراب شد و به همین دلیل مسئولان اتاق کنترل سعی کردند ژیروسکوپ دیگری را روشن کنند اما مشخص شد که آن هم عملکرد صحیحی ندارد.
بدین ترتیب هابل دو ژیروسکوپ سالم دارد، در حالی که حداقل باید سه چرخش نما در آن فعال باشد. بدین ترتیب در این چند روز، تلسکوپ هابل در حالت ایمن قرار گرفته تا مهندسان فکری برای حل این مشکل کنند.
این تلسکوپ که سال 1990 در مدار زمین قرار داده شده، یکی از مهمترین اختراعات فضایی به شمار می‌رود اما کارشناسان باور دارند اگر ژیروسکوپ معیوب تعمیر نشود، فعالیت این تلسکوپ به خطر خواهد افتاد.
هابل دارای دو نوع ژیروسکوپ است. سه عدد از نوع قدیمی تر و سه عدد از نوع جدیدتر که انتظار می رفت عمر آنها پنج برابر بیشتر باشد. البته تا به حال نوع قدیمی تر بارها دچار مشکل شده است.
حال اعضای تیم هابل امیدوارند بتوانند آن را احیا کنند اما ممکن است این اتفاق ممکن نشود.
با این حال هنوز مشخص نیست که آینده‌ی این تلکسوپ چه خواهد شد اما قرار است تلسکوپ جیمز وب به فضا فرستاده شود تا جانشینی برای هابل باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала