امریکا سامانه دفاعی تاد را در اسرائیل جا به جا کرد

© AP Photo / Choo Sang-chul/Newsisامریکا سامانه دفاعی تاد را در اسرائیل جا به جا کرد
امریکا سامانه دفاعی تاد را در اسرائیل جا به جا کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای اروپایی ایالات متحده امریکا سامانه دفاعی «تاد» را در اسرائیل جا به جا کردند.
برتری C-400 روسی بر دستگاه تاد امریکایی - اسپوتنیک افغانستان
برتری S-400 روسی بر دستگاه تاد امریکایی

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تساهل، فرماندهی نیروهای اروپایی ایالات متحده امریکا(EUCOM)  با انتشار بیانیه ایی اعلام کرد، که چند سامانه راکتی ضد بالستیک « تاد » را در خاکهای اسرائیل جا به جا ساخته است.

در بیانیه صادره از سوی این فرماندهی چنین آمده است: امریکا برای نشان دادن اهمیتی که به امنیت اسرائیل در منطقه عطف می دارد ، بنابه دستور وزیر دفاع خود و در چهارچوب اصول اجرای نیروی دینامیک وزارت دفاع امریکا بوسیله فرماندهی نیروهای اروپایی خود اوایل ما روان در خاکهای اسرائیل سامانه راکتی ضد بالستیک تاد را جا به جا ساخت.

در این بیانیه اطلاعتی درباره مدت زمان استقرار سامانه‌های راکتی ضد بالستیک امریکا در اسرائیل ارائه نگردید.

اعلام گردید: در طول مدت استقرار این سامانه ها در اسرائیل ، سربازان امریکایی در مناطق مختلف اسرائیل انجام وظیفه کرده و در زمینه مقررات و قواعد عملیاتی علاوه بشکلی مناسب با سیستم هوایی و موشکی این کشور تمریناتی انجام خواهند داد.

سربازان امریکایی در موازات تثبیت شبکه پیوند دهی اسرائیل با سیستم تاد و نیز دیگر نیازها در زمینه هماهنگی این سیستم با سیستم های اسرائیل و آمادگی های دفاع مشترک مانورهایی ترتیب خواهند داد.

هدف از جا به جایی سامانه راکتی دفاعی تاد در اسرائیل، سرعت در حال گسترش سیستم های پیچیده در سراسر جهان و تقویت قابلیت های سیستم دفاع هوایی نیروی هوایی اسرائیل گفته شده است.
هدف دیگر جا به جایی این سامانه دفاعی در اسرائیل افزایش تهدیدهای راکتی ایران در منطقه گفته شده است.

سیستم تاد بعنوان قوی ترین سیستم دفاع هوایی امریکا تلقی می شود.

امریکا پیش از این، در برابر کوریای شمالی نیز چند سامانه راکتی تاد خود را در کوریای جنوبی جا به جا کرده بود.

یادآوری می کنیم، که تاد (THAAD)  یا پدافند هوایی مرحله پایانی ارتفاع بالا (به انگلیسی: Terminal High Altitude Area Defense)  یک سامانهٔ راکتی ضد بالیستیک است که توسط شرکت لاکهید مارتین ساخته شده‌است. راکت این سامانه کلاهک حمل نمی‌کند بلکه با انرژی جنبشی خود، راکت دشمن را نابود می‌کند. برد رادار آن ۱۰۰۰ کیلومتر، برد عملیاتی راکت ۲۰۰ کیلومتر، سقف پرواز آن ۱۵۰ کیلومتر و سرعت آن ۱۰٬۰۸۰ کیلومتر بر ساعت است. این سامانه می‌تواند ماهواره‌ها و دیگر سنسورهای خارجی را مورد رهگیری قرار دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала