چین: هرگز هند و پاکستان را به عنوان کشورهای اتمی به‌رسمیت نمی‌شناسیم

© AFP 2023 / NARINDER NANU چین: هرگز هند و پاکستان را به عنوان کشورهای اتمی به‌رسمیت نمی‌شناسیم
چین: هرگز هند و پاکستان را به عنوان کشورهای اتمی به‌رسمیت نمی‌شناسیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام رکرد که این کشور هرگز هند و پاکستان را به عنوان کشورهای دارای تسلیحات هسته‌ای به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا با اشاره به رویترز، لو کنگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد: موضع پکن درباره پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای (NPT) منصفانه و غیر قابل تغییر است.

این اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه چین پس از آن مطرح شد که یکی از خبرنگاران این سوال را پرسید که چین، کوریای شمالی را همانند هند و پاکستان به عنوان یک قدرت هسته‌ای می‌شناسد یا نه.

او در ادامه گفت‌: پیشنهاد عمران خان، نخست وزیر پاکستان مبنی بر انجام تحقیقات مشترک در حمله تروریستی «پولوانا» در صورت ارائه شواهد معتبر از سوی هند، یک اقدام پسندیده است و چین از این حسن نیت پاکستان استقبال می‌کند.

کدام کشور در کشمیر نیرومندتر است: ارزیابی نیروهای مسلح هند و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
کدام کشور در کشمیر نیرومندتر است: ارزیابی نیروهای مسلح هند و پاکستان

وی ادامه‌ داد: چین همواره بر این باور است که هند و پاکستان باید به گونه‌ای رفتار کنند که فضای مثبتی در منطقه حاکم شده و دیگر مسائل باقی‌ مانده میان دو کشور از طریق گفت‌وگو و تعهد به حفظ صلح و ثبات در منطقه حل شود.

چین در طول سالیان گذشته دو طرف را برای انجام این کار دعوت کرده است. این اقدام در راستای منافع دو کشور بوده و چین امیدوار است که هر چه‌ سریع‌تر این روند آغاز شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه از هر دو طرف خواست که خویشتنداری کرده و تدابیری برای حل مشکلات میان دو کشور اتخاذ کنند.

او در ادامه از اقدام پاکستان مبنی بر آزادی پیلوت هندی اسیر شده در روز جمعه‌ استقبال کرد و گفت‌: هند و پاکستان همسایه یکدیگر هستند و این دو کشور را نمی‌توان از یکدیگر جدا کرد. بر این اساس افزایش تنش‌ها میان این دو کشور منافع اصلی دو طرف را زیر سوال می‌برد. ما از هر دو طرف می‌خواهیم که گام‌هایی در جهت حل اختلافات از طریق مشورت و دیالوگ با حفظ مشترک صلح و ثبات منطقه‌ای بردارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала