دیپلومات امریکایی: خروج زودهنگام امریکا از افغانستان، این کشور را بار دیگر به جنگ خواهد کشید

© AFP 2023 / Armend Nimaniدیپلومات امریکایی: خروج زودهنگام امریکا از افغانستان، این کشور را بار دیگر به جنگ خواهد کشید
دیپلومات امریکایی: خروج زودهنگام امریکا از افغانستان، این کشور را بار دیگر به جنگ خواهد کشید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده پیشین ایالات متحده در امور افغانستان و پاکستان میگوید که نظامیان امریکایی باید تا اجرایی شدن توافق صلح با طالبان در خاک افغانستان حضور داشته باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی۱، جیمز دابینز، نماینده پیشین ایالات متحده در امور افغانستان و پاکستان (حکومت باراک اوباما) معقد است که خروج قوای امریکایی از افغانستان قبل اجرایی شدن توافق صلح با طالبان، بار دیگر سبب شعله ور شدن آتش جنگ در کشور خواهد شد.

دابینز: «اگر امریکا قبل از اجرایی شدن توافق نظامیان خود را بیرون کند، نتیجه آن تنها به نفع القاعده و دیگر گروه های تروریستی  خواهد بود، اما اگر نیروهای متحد امریکا پس از خروج نظامیان امریکایی برای به اجرا گذاشتن توافق صلح در افغانستان بمانند، آنگاه شانس یک صلح پایدار وجود دارد، اما این تنها اولین گام در راه طولانی و دشوار صلح خواهد بود.»

به باور وی، هدف گفتگوهای نمایندگان ایالات متحده و گروه طالبان، مهیا ساختن زمینه مذاکرات بین الافغانی است، و یکی از شرط های طالبان برای آغاز مذاکرات با حکومت خروج نیروهای بین المللی از افغانستان میباشد. اما اگر امریکا قبل از عملی شدن توافق صلح خاک افغانستان را ترک کند، طالبان وارد مذاکرات بین الافغانی نخواهند شد و توافق با واشنگتن را خواهند شکست.

این اظهارات در حالی مطرح میشود که پیش از این رسانه های امریکایی گزارش داده بودند که ایالات متحده قصد دارد طی ۵ سال آینده تمام نیروهای خود را از افغانستان بیرون بکشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала