حکمتیار: دولت بزرگترین مانع برای تامین صلح است

© Sputnik / JAKحکمتیار: دولت بزرگترین مانع برای تامین صلح است
حکمتیار: دولت بزرگترین مانع برای تامین صلح است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گلبدین حکمتیار می‌گوید که دولت افغانستان هیچ برنامه مشخصی برای آوردن صلح ندارد و خود یک مانع برای صلح می‌باشد.

گلبدین حکمتیار، امیر حزب اسلامی افغانستان در مصاحبه اختصاصی با آژانس خبری اسپوتنیک گفت: "دولت هیچ برنامه مشخصی برای صلح ندارد، حتی اگر بگوییم که دولت شدیدترین مانع در جهت تامین صلح است. معاهده‌یی را که با حزب (حزب اسلامی افغانستان) هم داشت، بند بند این معاهده را زیر پا گذاشت".

حکمتیار: هفده سال بدون کمک خارجی‌ها جنگیدیم - اسپوتنیک افغانستان
حکمتیار: هفده سال بدون کمک خارجی‌ها جنگیدیم

به گفته آقای حکمتیار، امروز طالبان نیز با توجه به عهدشکنی دولت افغانستان در مقابل حزب اسلامی افغانستان، "به دولت اعتماد ندارد تا با این دولت به مذاکره بنشینند".

امیر حزب اسلامی افغانستان افزود که دولت باید با تامین حق زندگی برای مخالفین مسلح کشور، زمینه یک "صلح آبرومند" برای آنها را مساعد سازد.

وی گفت: "تا زمانی که این نظام با این ترکیب است و قدرت در دست یک گروه کوچک جنگ‌طلب و وابسته به اجنبی است که نیروهای خارجی اینها را به سرنوشت ملت مسلط کرده، تا زمانی که این نظام است، جنگ ادامه می‌یابد".

به گفته آقای حکمتیار، حضور نیروهای خارجی در افغانستان یکی دیگر از عوامل عمده جنگ است، و تا زمانی این دو عامل اساسی برداشته نشود، "صلح ممکن نیست و جنگ دوام می‌کند".

نسخه کامل مصاحبه اختصاصی آژانس خبری اسپوتنیک با گلبدین حکمتیار، امیر حزب اسلامی افغانستان به زودی از طریق سایت و صفحه فیسبوک "اسپوتنیک افغانستان" نشر می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала