جنرال امریکایی: امریکا قادر به سرنگون کردن راکت‌های روسی نیست

جنرال امریکایی: امریکا قادر به سرنگون کردن راکت‌های روسی نیست
جنرال امریکایی: امریکا قادر به سرنگون کردن راکت‌های روسی نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا قادر به دفع کردن راکت‌های روسی نیست، بهتر است که با مسکو پیمان استارت نو را تمدید نماید.

به گزارش اسپوتنیک، جان هایتن، رئیس فرماندهی استراتژیک نیروهای مسلح امریکا، می‌گوید که ایالات متحده امریکا قادر به مقاومت در برابر راکت‌های رورسی را ندارد، بنابر این لازم است که واشنگتن با مسکو پیمان استارت نو (پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای دو جانبه میان ایالات متحده امریکا و فدراسیون روسیه) را تمدید نماید.

به نظر وی، جدیدترین راکت‌های کروز هیپوورسکی و همچنان زیردریایی بدون سرنشین «پوزئیدون» خطرناک استند.

این جنرال امریکایی گفت: «بیش از ده سال می‌شود که من در مورد این سلاح‌ها که می‌توانند مسیر خود را در هر زمان تغییر دهند، نگرانم و با این سلاح‌ها مواجه خواهیم شد. من می‌توانم بگویم که امروز می‌توانم از کشور محافظت کنم، اما من در مورد افرادی که پست من را در آینده نگاه می‌دارند نگران استم».

هایتن همچنان یادآور شد که سیستم های دفاع موجود امریکا می‌توانند این راکت‌ها را شناسایی کنند، اما آنها «ناپدید» می‌شوند و ما آنها را تا زمان اصابت به هدف نمی‌بینیم.

تعریف امریکایی‌ها از پوزئیدون روسی - اسپوتنیک افغانستان
تعریف امریکایی‌ها از "پوزئیدون" روسی

همچنان این جنرال امریکای از سنا امریکا خواست تا بودجه مدرنیزه سازی سلاح های امریکایی که شامل بمب افکن های استراتژیک، سیستم های راکتی زمینی و زیردریایی‌ها است را افزایش دهند که به‌طور کلی مدرنیزده سازی آنها نیاز به یک تریلیون دالر است.

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در پیام سالانه خود عنوانی مجمع فدرالی این کشور گفت که زیردریایی حامل برای سلاح روز قیامت روسیه ماشین جنگی بدون سرنشین زیردریایی «پوزئیدون» در بهار امسال به آب انداخته خواهد شد.

رییس‌جمهور روسیه در پیام سال گذشته خود عنوانی مجمع فدرال که در تاریخ 1 مارچ 2018 منتشر شد، از ساخت انواع جدید تسلیحات زیردریایی بدون سرنشین دارای موتوراتمی از جمله «پوزئیدون» خبرداد. به گفته پوتین این سیستم ها قادر اند با سرعت زیاد معادل چند برابر سرعت زیردریایی ها، جدیدترین اژدرها و سریع ترین زیردریایی ها حرکت کنند.

پیمان استارت نو (New START) پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای دو جانبه میان ایالات متحده امریکا و فدراسیون روسیه. رییس‌جمهور امریکا و همتای روسی وی 8 اپریل سال 2010 میلادی در پراگ پایتخت جمهوری چک با هم دیدار کرده و یک پیمان برای کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای خود امضا کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала