تعداد سیاره های مناسب برای حیات در کهکشان ما چقدر است؟

© Fotolia / sdecoretتعداد سیاره های مناسب برای حیات در کهکشان ما چقدر است؟
تعداد سیاره های مناسب برای حیات در کهکشان ما چقدر است؟ - اسپوتنیک افغانستان
ناسا می‌گوید که تعداد سیاره های مناسب برای حیات در کهکشان ما به مراتب کمتر از آن میزانی است که در سابق فکر می‌کردند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان ناسا، آژانس فضایی آمریکا پس از مطالعات خود به این نتیجه رسیدند که تعداد سیاره های مناسب برای حیات در کهکشان ما به مراتب کمتر از آن میزانی است که در سابق فکر می‌کردند.

دانشمندان پیشتر پس از به کار افتادن تلسکوپ فضایی «کلپر» به جستجوی سیارات فراخورشیدی پرداخته و به این نتیجه رسیده بودند که تعداد سیارات مشابه کره زمین یعنی سیارات مساعد برای حیات در کهکشان ما (کهکشان راه شیری) حدود 40 میلیارد است. آنها گفتند بیشتر چنین سیاراتی در اطراف ستارگانی شبیه خورشید می‌چرخند.

کشف سیاره هموار شگفت انگیز در کیهان دور - اسپوتنیک افغانستان
کشف سیاره هموار شگفت انگیز در کیهان دور

منظور از سیارات مشابه زمین سیاراتی است که در سطح آنها آب مایع و دیگر شرایط مساعد برای زندگی وجود داشته باشد.

دانشمندان ناسا به رهبری ادوارد شویترمان، شرایط لازم برای وجود حیات در سیارات دیگر از جمله بالا نبودن غلظت اکسید های کربن را مورد بررسی و مطالعه مجدد قرار داده و در نتیجه این مطالعات خود اعلام کرده اند که تعداد سیارات مساعد برای حیات در کهکشان راه شیری به مراتب کمتر از 40 میلیارد است اما در هر حال صدها میلیون سیاره مشابه کره زمین در این کهکشان موجود می‌باشد.

یادآور می‌شویم برای زندگی موجودات زنده بغرنج غیر از آب باید مثلاً دی امسید کربن نیز وجود داشته باشد اما میزان آن نباید بیشتر از سطح کافی برای ایجاد دمای لازم جهت وجود آب باشد.