تمرینات نیروهای بحری ایران در خلیج فارس

© AFP 2023 / Jamejamonline/Ebrahim Norooziتمرینات نیروهای بحری ایران در خلیج فارس
تمرینات نیروهای بحری ایران در خلیج فارس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرتضی الشازیلی در نشریه نون پست (Noonpost) مصر می نویسد، همه آنچه که بطور علنی به امریکا و متحدان آن گفته نشده بود، به زبان قابل فهم در آبهای خلیج فارس نشان داده شد. این بار تهران زمان و محل مناسب برای پیام مهم خود برگزیده است.

در روز جمعه تمرینات بزرگ مقیاس نظامی-بحری ایران در خلیج فارس آغاز شدند که در آنها تشریک مساعی قطعات نیروهای بحری، زمینی و هوایی ایران تمرین گردید. بحریه نظامی- بحری ایران اولین راکت بالدار از تحت البحری هنگام تمرینات در خلیج فارس و تنگه هورموز شلیک نمود.

تمرینات بزرگ مقیاس نظامی-بحری ایران بنام مخفف «ولایت-97» سه روز طول می کشند. طبق معلومات آژانس ایرنا ایران، در تمرینات بیش از 100 کشتی بحریه نظامی ایران، بشمول کشتی های جنگی، تحت البحری های سبک و سنگین، کشتی راکتی، طیارات بمب افگن، طیارات بی پیلوت اکتشافی و کشتی هلیکوپتربر تامیناتی «خارک» شرکت میکنند.

«ولایت-97»: برای سناریوی بدتر آماده شوید

تمرینات نظامی-بحری در ساحه بیش از دو میلیون کیلومتر مربع، از بخش شرقی تنگه هورموز و قسمت شمالی بحر هند، تا عرض البلد 10 درجه انجام میشوند. در جریان تمرینات نظامیان تمرین نمودن پلان های مقابله با تهدیدهای خارجی و آزمایش سطح آمادگی بحریه جهت تحقق وظایف تامین امنیت در آبهای تحت کنترول نیروهای نظامی-بحری ایران پلان نموده اند. در تمرینات کشتی های جنگی، ناوشکن ها و تحت البحری ها شرکت می کنند.

به گفته حسین خانزادی دریاسالار عقب نیروهای نظامی-بحری ایران، در تمرینات چند مرحله: تمثیل جنگ واقعی بحری (جنگ سایبیری)، ارزیابی سلاح و تخنیک، آماده نمودن کدرهای نظامی، نابودسازی دشمن شرطی در بحر و در خشکه، اعاده نمودن کنترول بر مناطق اشغالی ساحلی و شلیک انواع مختلف راکت ها و تورپیدو، شامل می باشند.

© AFP 2023 / Jamejam Online/Ebrahim Norooziتمرینات نیروهای بحری ایران در خلیج فارس
تمرینات نیروهای بحری ایران در خلیج فارس - اسپوتنیک افغانستان
تمرینات نیروهای بحری ایران در خلیج فارس

برای اولین بار سیستم های راکتی ساخت ایران آزمایش خواهند شد، از جمله شلیک راکت های بالدار از تحت البحری ها انجام خواهد شد. این بیانگر آنست که زمان آمادگی برای بدترین سناریو و بصورت مشخص برای جنگ واقعی در آبهای خلیج فارس، به ویژه در تنگه هورموز فرار رسیده که برای تجارت جهانی و انتقالات بین القاره ای نفت اهمیت درجه یک دارد.

در تمرینات اولین تحت البحری ساخت ایران بنام «فاتح» و ناوشکن «سهند» و همچنان بیش از 100 کشتی بحریه نظامی ایران شرکت میکنند.

بحریه تحت البحری ایران از نظر کمیت چهارمین بحریه در جهان است. به اساس معلومات سایت «گلوبال فایرپوور» (Global Firepower)، در ترکیب آن پنج ناوچه، 3 کروزر، 10 جرکش و همچنان 230 کشتی گشت زنی شامل می باشند. در بحریه تحت البحری ایران تحت البحری دیزلی روسی کلاس «کیلو» و تحت البحری کلاس «گدیر» از برجستگی ویژه برخوردار می باشند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала