لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است
لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه می‌گوید که امریکا با روسیه در مورد راه حل افغانستان با روسیه در ارتباط است. و تماس‌ها آنها فعال است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در یک مصاحبه‌ای با تلویزیون ویتنامی گفت که امریکا با روسیه در مورد راه حل افغانستان با روسیه در تماس است و خود امریکایی ها ارتباط برقرار می‌کنند.
لاوروف گفت: «افغانستان- همچنان در دستور کار سیاسی مهم است، جایی که امریکایی ها با ما ارتباط برقرار می‌کنند و خودشان این ارتباط را آغاز کردند».
به گفته وزیر امور خارجه روسیه، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان چند بار با معاون وزیر خارجه روسیه صحبت کرده است. خلیلزاد ارزیابی مثبت از تلاش های روسیه در حل و فصل افغانستان داشته است از جمله برگزاری نشست مسکو که در آن نمایندگان کشورهای چین، پاکستان، ایران و دیگر نمایندگان کشورهای آسیای مرکزی نمایندگی می‌کردند حضور داشتند.

کابلوف: تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان، بحران این کشور را حل نمیکند - اسپوتنیک افغانستان
کابلوف: تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان، بحران این کشور را حل نمیکند

وزیر امور خارجه روسیه گفت: «همانطور که می‌دانید، امریکا به نشست مسکو دعوت شده بود، اما آنها در ماه اکتوبر دعوت را رد کردند. من مطمین استم که اگر کدام دایره ملاقات (جلسه یا نشست) دیگر برگزار شود، ما همچنان از نمایندگان امریکایی دعوت به عمل می‌آوریم».
یادآوری می‌کنیم، نشست صلح افغانستان روز جمعه، 9 نومبر سال گذشته با حضور نمايندگان شورای عالی صلح افغانستان و طالبان در شهر مسکو برگزار شد.
حکومت افغانستان اعلام کرده که در این نشست حضور رسمی ندارد و شورای عالی صلح به عنوان نهاد مستقل تصمیم به شرکت در این نشست گرفته است.
نشست مسکو درمورد افغانستان قرار بود به تاریخ 4 سپتمبر برگزار شود، اما به‌دلیل عدم اشتراک حکومت افغانستان در آن، به درخواست حکومت افغانستان، به تعویق انداخته شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала