خطر قطع اینترنت به دلیل حملات هکر های ایرانی

© Photo / Pixabayاینترنت در معرض تهدید قرار گرفته
اینترنت در معرض تهدید قرار گرفته - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عناصر کلیدی زیرساختی اینترنت، به دلیل حملات هکرهای ایرانی در معرض خطر قرار گرفته اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "فرانس پرس" دیوید کانراد، رئیس شرکت غیر انتفاعی اینترنتی برای نام‌ها و شماره‌های واگذار شده "آیکان" روز جمعه گزارش داد که زیر ساخت های که دسترسی به اینترنیت را فراهم می کند، به دلیل حملات گسترده هکر ها در معرض خطر قرار دارند.
رئیس آیکان ابراز داشت: "پیشتر نیز زیر ساخت های اینترنت در معرض تهدید قرار داشتند، اما حملات به این مقیاس تا هنوز وجود نداشت".
بن رید ، کارشناس شرکت امریکایی امنیت سیبری FireEye اعلام کرد این شرکت شواهدی حاکی از دست داشتن ایران در این حملات در دست دارد.
دیوید کنراد خاطرنشان ساخت هدف هکرها بر خلاف حملات سابق آنها در سال 2017 ، خود زیر ساخت اینترنت و سیستم های رایانه ای مورد استفاده برای کسب اطلاعات درباره دامنه های اینترنتی است.
این حملات هکری در هفته های اخییر "باعث افزایش نگرانی بیشتر" در میان متخصصان " شده اند. اهداف حملات، همانطور که در گزارش این نشریه آمده است، سیستم های کامپیوتری هستند که برای کسب اطلاعات در مورد دومین استفاده می شوند.
این سازمان خواستار تعدادی اقدامات، از جمله "جایگزینی برای دومین" به منظور جلوگیری از حملات شد.
آیکان شرکتی غیرانتفاعی است که، در تاریخ 18 سپتامبر 1998 ساخته شد. تامین کار با ثبات و بی خطر برای شبکه جهانی اینترنت از وظایف اولیه این سازمان است.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала