اعتراض کارکنان مایکروسافت به قرارداد 480 میلیون دالری با پنتاگون

© AP Photo / Ted S. Warrenاعتراض کارکنان مایکروسافت به قرارداد 480 میلیون دالری با پنتاگون
اعتراض کارکنان مایکروسافت به قرارداد 480 میلیون دالری با پنتاگون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک گروه از کارکنان شرکت مایکروسافت از مدیریت این شرکت خواستند تا قرارداد 480 میلیون دالری این شرکت برای فروش هدست‌های «واقعیت افزوده» به ارتش امریکا را لغو کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از NBC، یک گروه از کارکنان شرکت مایکروسافت از مدیریت این شرکت خواستند تا قرارداد 480 میلیون دالری این شرکت برای فروش هدست‌های «واقعیت افزوده» (هولولنز) به ارتش امریکا را لغو کند.
شرکت مایکروسافت در ماه نوامبر سال گذشته قراردادی را مبنی بر فروش بیش از 100 هزار هدست واقعیت افزوده به ارتش آمریکا امضا کرد.
در نامه اعتراضی که 50 کارکن این شرکت در آن امضا کرده اند آمده است: «ما نگران آن استیم که شرکت مایکروسافت در حال ارائه تکنالوژی نظامی برای ارتش امریکا است و مایکروسافت به دولت امریکا کمک می‌کند که با استفاده از ابزارهای که ما اختراغ کردیم میزان «مرگ و میر» را افزایش دهد. ما در مورد توسعه سلاح‌ها موافق نیستیم و تقاضا می‌کنیم که در باره نحوه استفاده از نتیجه کار ما توجه کنید».

رئیس مایکروسافت سازمان سیا و آژانس امنیت ملی امریکا را در حمله ویروس WannaCry مقصر دانست - اسپوتنیک افغانستان
رئیس مایکروسافت سازمان سیا و آژانس امنیت ملی امریکا را در حمله ویروس WannaCry مقصر دانست

کارکنان همچنان از مدیریت این شرکت خواستند تا به‌طور واضح سند مجاز از محصولات مایکروسافت را منتشر کند.
«هولولنز» با کمک تکنالوژی پیشرفتهٔ واقعیت افزوده اطلاعات مرتبط با دنیای واقعی پیرامون کاربر را به صورت تعاملی و دیجیتالی به او ارائه می‌کنند.
به گفته ارتش امریکا، از این دستگاه ها در میدان جنگ و برای ارتقای مهارت های سربازان استفاده خواهد شد.
اعتراضات مشابه کارکنان شرکت «آلفابت» (Alphabet Inc) در سالی که گذشت، مانع از تمدید قرارداد این شرکت با پنتاگون برای تامین هوش مصنوعی مورد استفاده در تفسیر تصاویر ویدیویی پهپادها شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала