کودک بی مغز بریتانیائی حالا درس می خواند+فوتو

© AFP 2023 / JONATHAN NACKSTRANDشاگردان مکتب
شاگردان مکتب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کودک با 2در صد مغز در بریتانیا بدنیا آمد و حالا وضع صحی وی عالی ارزیابی می گردد.

اسپوتنیک به نقل از نشریه The Sun، طفل که دوسال قبل تقریباً بی مغز به دنیا آمده بود، به کمک تمرین به تدریج مغزاش کامل گردیده است.
قضیه طوری است که طفل در رحم مادر ناکامل بود. دکتوران به مادر این نوزاد توصیه نمودند که جریان بارداری را قطع نماید و و به مادر و پدر کودک گوشزد کردند که ستون فقرات کودک ناسالم است، کودک معلول به دنیا میاید و شانس برای زندگی ندارد.
اما این خانواده که دو پسر هم داشتند تاکید کردند که طفل باید به دنیا بیاید.

بعد از ولادت طفل، دکتور مؤظف به این زن و شوهر گفت که کودک شان نمی تواند ببیند، بشنود، بگوید و بخورد. اما والدین نوزاد خود گرفتند و با خود به مرکز تمرین و رشد مغز بردند که در آسترلیا قرار دارد. به مرور زمان طفل نشستن را آموخت. به کمک این مرکز و تمرین های چندین ساعته همه روزه، مغز طفل در عمر سه سالگی تا 80% رشد نمود. اکنون این طفل 6 سال عمر دارد و او آرزو دارد که خود مختار گشت و گذار نماید و سکی بازی نماید.
چنین حادثه قبلاً نیز در بریتانیا نیز رخ داده بود. در ماه فبروری، دکتوران یکتن از شهروندان بریتانیا را به دلیل مریضی توصیه به پایان دادن به بارداری نمود، اما او توصیه دکتوران را نادیده گرفت و فرزند سالم را به دنیا آورد. یک کودک دارای سیستم ایمنی ضعیف بود، یکی دیگر از تکلیف قلبی داشت، اما بعد از دو سال وضع صحی هر دو کوک خوب شد.

به نظر متخصصین، عنقریب این کودک می تواند شامل مکتب شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала