ریيس‌جمهور غنی: ناکام‌ساختن عصمت‌الله "غیرعادلانه" بود

© Photo / ARG FBرئيس جمهور غنی: ناکام ساختن عصمت الله "غیرعادلانه" بود
رئيس جمهور غنی: ناکام ساختن عصمت الله غیرعادلانه بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس‌جمهور غنی دستور داده است تا عصمت‌الله علی‌زاده هرچه زودتر به دانشگاه ملی دفاعی مارشال محمد قسیم فهیم، شامل درس شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، به دنبال اعتراض‌های گستردۀ مردم در شبکه‌های اجتماعی از نحوۀ برگزاری آزمون کانکور و ناکام ماندن عصمت الله علی‌زاده با اخذ ۳۱۲ نمره برای ورود به دانشگاۀ ملی دفاعی مارشال محمدقسیم فهیم، رییس‌جمهور اشرف غنی امروز چهارشنبه (۰۱ حوت) در دیدار با وی گفت که ناکام ساختن این دانش‌جو باوجود نمره بالا یک تصمیم "غیر عادلانه" بوده است. 

در یک خبرنامۀ ریاست‌جمهوری آمده است که رییس‌جمهور  دستو داده است تا علی‌زاده به دانشگاه  ملی دفاعی مارشال محمد قسیم فهیم، شامل درس شود. 

در بخشی از این خبرنامه آمده است: "رییس‌جمهور به مسئولین کانکور و رئیس پوهنتون ملی دفاعی مارشال فهیم هدایت داد که در امتحانات باید معیارهای شفاف و واضح را در نظر داشته باشند. وی افزود که شیوۀ کار شما سبوتاژ روحیۀ ملی است، باید اقدامات شما برای همۀ مردم واضح و روشن باشد و پاسخ قانع کننده داشته باشید".

خبرنامه می افزاید: "رئیس جمهور غنی گفت که برای ما مسئله آینده مهم است. دروازۀ دولت به روی همه باز بوده و عصمت‌الله علیزاده که عالی ترین نمره را کسب کرده است، تا عصر امروز شامل لیست کامیاب شده ها گردد. رئیس جمهور کشور به دفتر شورای امنیت ملی هدایت داد که یک کمیتۀ خاص و با ظرفیت را که دیدگاه ملی را تمثیل کند، ایجاد کند تا روی مقرره ها و شیوۀ امتحانات پوهنتون ملی دفاعی مارشال محمدقسیم فهیم غور مجدد نماید و همچنان ریزرف خاص برای کسانی که عالی ترین نمرات را به دست می آورند، وجود داشته باشد".

علی زاده در آزمون کانکور برای ورود به دانشگاه نظامی مارشال فهیم با به دست آوردن  ۳۱۲ نمره ناکام شده بود اما فرد دیگری با به دست آوردن ۱۲۴ نمره در آزمون این اکادمی کامیاب شده بود.

رئيس‌جمهور گفت که عصمت‌الله علی زاده یک نمونۀ تعهد خاص است که جوانان کشور به اردوی ملی افغانستان دارند.

ریاست‌جمهوری همچنان می‌گوید که رییس‌جمهور غنی بر شفافیت در روند آزمون ورود به  دانشگاه  ملی دفاعی مارشال محمدقسیم فهیم، تاکید کرده است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала