واکنش حکومت به اظهارات اخیر سفیر پاکستان در کابل در رابطه به روند صلح در افغانستان

© AP Photo / B.K. Bangashواکنش حکومت به اظهارات اخیر سفیر پاکستان در رابطه به روند صلح در افغانستان
واکنش حکومت به اظهارات  اخیر سفیر پاکستان در رابطه به روند صلح در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه افغانستان، در رابطه به اظهارات اخیر سفیر پاکستان در کابل، پیرامون روند صلح وتأثیر یک اقدام تلاقی جویانه علیه هند بر این روند، واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشور، زاهد نصرالله سفیر پاکستان در کابل به تازگی گفته است که هرگونه اقدام خشونت بار هند علیه پاکستان، بر مذاکرات امریکا و طالبان روی روند صلح افغانستان تاثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به افزایش تنش و احتمال درگیری نظامی میان هند و پاکستان پس از حمله بر سربازان هندی در منطقه کشمیر، گفته است که اگر هند علیه پاکستان دست به خشونت بزند، مذاکرات امریکا و طالبان متاثر خواهد شد.

به گفته او، هرنوع حمله هند بر پاکستان، ثبات همه منطقه را متاثر ساخته و ظرفیت صلح را نابود می‌کند. 

پاکستان به هند هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان
پاکستان به هند هشدار داد

اما وزارت امور خارجه افغانستان این گونه موضع‌گیری و این اظهارات سفیر پاکستان را غیر منطقی می‌خواند.

صبغت الله احمدی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگو به خبرگزاری جمهور گفت:"این که اگر میان دو کشور (پاکستان و هند) تنش‌های نظامی رخ دهد و روند صلح افغانستان را متاثر می‌سازد و افغانستان از این ناحیه تهدید شود، منطق ندارد و کاملا غیرمنطقی است."

آقای احمدی بیان داشت که دولت افغانستان، هند و پاکستان را به خویشتن‌داری دعوت کرده و امیدوار است که تنش‌ها بین دهلی‌نو و اسلام‌آباد فروکش کند. به گفته وی، در صورتی که این تنش‌ها کاهش نیابد، منطقه ناآرام خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد:" حکومت افغانستان همیشه خواهان صلح و ثبات در منطقه است و نیز خواستار برقراری روابط نیک و حسنه با همسایگان خود می‌باشد."

بر بنیاد اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه، حکومت افغانستان منتظر آغاز گفتگوهای صلح است و تلاش دارد، صلح در کشور تامین شود و این امر واضح است که صلح در افغانستان به نفع پاکستان است.

اما این مسوول وزارت امور خارجه هشدار داد:" افغانستان به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد که جنگ نیابتی را راه اندازی کند، جنگ در افغانستان باعث بی‌ثباتی کشورهای منطقه خواهد بود."

گفتنی است که سفیر پاکستان در کابل در حالی بر این مطلب که " اقدام تلافی‌جویانه هند علیه پاکستان بر مذاکرات صلح افغانستان تاثیر می‌گذارد" تاکید دارد که پس از حمله انتحاری پنجشنبه گذشته بر سربازان هندی در منطقه کشمیر که منجر به کشته شدن 41 سرباز و زخمی شدن 44 سرباز هندی شد، دولت هند هشدار داد که انتقام این حمله را خواهد گرفت.

دولت هند مدعی شد که گروه جیش محمد که مسوولیت این حمله را برعهده گرفت در پاکستان فعال است و زیر حمایت ارتش و سازمان استخباراتی پاکستان قرار دارد.

روز گذشته نخست وزیر هند هشدار داد که بر علیه حامیان تروریزم اقدام جدی خواهد کرد.

گفته می‌شود که از پس از این حمله، نیروهای هندی مانور گسترده نظامی را بر مناطق مرزی با پاکستان به اجزا گذاشته اند.

اما؛ دولت پاکستان هر گونه ادعای دست داشتن در این حمله را رد کرده است و عمران خان نخست وزیر این کشور نیز تاکید کرده که کشورش به هرگونه اقدام هند واکنش نشان خواهد داد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала