بازداشت گوینده انگلیسی‌زبان فلم های تبلیغاتی داعش

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaبازداشت گوینده انگلیسی‌زبان فلم های تبلیغاتی داعش
بازداشت گوینده انگلیسی‌زبان فلم های تبلیغاتی داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد خلیفه 35 ساله، گوینده انگليسی زبان کليپ‌های تصويری داعش توسط نیرو‌های کُرد در سوریه در شرق فرات دستگیر شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازروزنامه امریکایی The New York Times نیروهای دموکراتیک سوریه ماه گذشته صدای مخفی داعش که داعشی‌ها در ضبط ویدئو کلیپ های صوتی و تصویری خود از صدای نرم وی به زبان انگلیسی استفاده می‌کرده و عملیات‌های اعدام خود را نیز با گویندگی وی منتشر می‌کردند، بازداشت کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، گوینده داعش یک شهروند کانادایی به نام محمد خلیفه است که خود را یکی از عناصر وزارت اطلاع‌رسانی داعش معرفی می کند. او تاکید دارد که از رفتارهایش پشیمان نیست.
سه تن ازکارشناسان مستقل تایید کرده‌اند که صدای موجود در ده‌ها نوار ضبط شده صوتی و تصویری توسط داعش از جمله نوارهای منتشر شده در اعدام گروگان‌ها، صدای خلیفه است.
صاحب صدای انگلیسی داعش در شرایطی بازداشت شده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا متحدان اروپایی خود را تهدید کرده که در صورتی که به مطالبات امریکا تن ندهند، صدها عنصر اروپایی داعش را که بازداشت کرده، آزاد خواهد کرد.
در همین رابطه شبکه سی ان ان امروز با اشاره به نزدیک شدن به پایان خلافت فیزیکی داعش به نقل از یک مقام ارشد نظامی آمریکا گزارش داد که طی 6 ماه گذشته بیش از 1000 داعشی با 200 میلیون دالر پول نقد از سوریه به عراق فرار کرده‌اند.
به گفته منابع آگاه نظامی، جنگجویان داعش در حالی به دنبال فرار از سوریه هستند که آخرین پایگاه آنها در جنوب شرقی سوریه در حال بازپس گیری است. گفته می‌شود برخی از این نیروهای داعشی از اعضای القاعده در عراق هستند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала