بازگشت نخستین کاروان تجارتی راه لاجورد به هرات

© Photo / Abdul Quayom Rahimi FBبازگشت نخستین کاروان راه لاجورد به هرات
بازگشت نخستین کاروان راه لاجورد به هرات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخستین محموله تجارتی راه لاجورد امروز با استقبال مقامات و مردم، وارد شهر هرات شد.

به گزارش اسپوتنیک، این کالاها که شامل روغن ، ادویه و بتری سولر می‌باشد، توسط پنج موتر ترانزیتی که اموال صادراتی تاجران افغان را به کشور ترکیه انتقال داده بودند بعد از بارگیری از کشورهای اروپایی و گذشتن از چهار کشور — ترکیه ، ترکمنستان ، آذربایجان و گرجستان — روز دوشنبه وارد گمرک ولایت هرات شد.

در همایشی که به همین مناسبت در تالار غازی امان الله برگزار شد، عبدالقیوم رحیمی، والی ولایت هرات با ابراز سپاس از توجهات ارزنده رئیس جمهور که اقدامات شان سبب شگوفایی اقتصادی کشور شده است، گفت: وضعیت اقتصادی افغانستان در پنج سال اخیر تغییر کلی نموده است.

به گفته والی هرات، با احیای راه لاجورد، برای نخستین بار افغانستان از راه زمین به اروپا وصل شد.

والی هرات می‌گوید: سرمایه گذاری در عرصه اقتصادی سبب ایجاد فرصت های شغلی، ایجاد فرصت های شغلی و عامل کاهش نا امنی می‌باشد.
او، افزود: امروز افغانستان به هیچ یک از کشورهای همسایه وابسته نیست، بلکه افغانستان نقطه وصل کشور های منظقه است.

اما رانندگان کاروان موترهای راه لاجورد که بعد از دو ماه به کشور بازگشته اند می گویند که هنوز هم شماری از مشکلات ترانسپورتی در مسیر راه لاجورد بر سر راه تاجران افغان وجود دارد که باید مقام های افغان آنها را برطرف کنند.

دو ماه قبل نخستین محموله ‍۱۸۰ تُنی کالاهای صادراتی افغانستان شامل میوه جات خشک و پنبه از طریق این دهلیز تجارتی از ولایت هرات بارگیری و به سمت کشور ترکیه حرکت داده شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала