نگرانی امریکا از تشدید دوستی روسیه و چین

© Sputnik / Alexei Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر نگرانی امریکا از تشدید دوستی روسیه و چین
نگرانی امریکا از تشدید دوستی روسیه و چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک استاد دانشگاه امریکایی اتحاد روسیه و چین را تهدید بزرگ برای ایالات متحده امریکا عنوان نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازBloomberg هال برند، استاد دانشگاه جان هاپکینس در ایالات متحده معتقد است که؛ اتحاد و همکاری روسیه و چین، برتری تخنیکی — علمی جهانی ایالات متحده را با خطر مواجه می سازد.
به گفته این استاد دانشگاه ، گزارش دستگاه اطلاعاتی امریکا روندهای را که به عقیده وی "می تواند به طور جدی وضعیت جهان را به بدترین حالت تغییر دهد" روشن ساخت.
وی خاطر نشان می سازد که، روابط چین و روسیه یکی از همین روند های خطرناک است و می افزاید که، " روسیه و چین در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگر در دهه 1950 اقدامات شان را درهمآنگی یکدیگر انجام می دهند".
نویسنده می گوید، در پس زمینه نگرش نسبت به نفوذ ایالات متحده در صحنه جهانی، می توان انتظار همگرایی بیشتر بین روسیه و چین را فراهم کرد. به گفته این دانشمند امریکایی، مسکو و پکن در حال حاضر در زمینه هایی مانند تمرینات نظامی، صادرات اسلحه، انرژی، و اقتصاد همکاری دارند. و به عقیده وی چنین همکاری ها هر یک ازاین کشور ها را قادر می سازد تا به گونه جدی با ایالات متحده امریکا رقابت نماید.
به همه روشن است که، توسعه وضعیت سیاسی در جهان توسط فن آوری های جدید، مانند هوش مصنوعی، محاسبات کوانتومی و زیست شناسی مصنوعی تعیین می شود. به نظر وی، دولت هایی که در این ساحات حاکمیت دارند، برتری زیادتری نسبت به سائر رقبای خود در عرصه جهانی خواهند داشت.
کارشناس در اخیر می افزاید، در عین حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که ایالات متحده در این مسابقه برنده شود. مارک می گوید: " در طول چندین دهه، امریکایی ها از برتری های تکنولوژیکی خود به عنوان یک برگ برنده در جهان به نفع خود استفاده می نمودند. با این حال، اکنون پیشرفت های تکنولوژیکی این کشور ها تهدید بزرگی برای قدرت جهانی امریکا بوده و آینده نامعلوم را در مقابل تمام جهان قرار داده است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала