نشست امنیتی مونیخ روند صلح در افغانستان را کمک می کند

© Photo / SIGAR / SIGARنشست امنیتی مونیخ روند صلح در افغانستان را کمک می کند
نشست امنیتی مونیخ روند صلح در افغانستان را کمک می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع افغانستان می گوید، که نشست امنیتی مونیخ، افغانستان را در روند صلح و پایان جنگ کمک خواهد کرد.
سفر رئیس جمهور غنی به آلمان و شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ - اسپوتنیک افغانستان
سفر رئیس جمهور غنی به آلمان و شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، وزارت دفاع افغانستان از نشست مهم بین المللی مونیخ کشور آلمان خوشبین و این نشست را سودمند برای افغانستان می داند.  

غفور احمد جاوید سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می‌گوید:- "همچو نشست‌ها به خاطر صلح و ثبات، تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی و همچنان برای مبارزه با هراس افگنی در افغانستان، موثر تمام می‌شود".

همزمان با تلاش‌های جهانی برای کشانیدن طالبان بر روند گفتگوهای صلح و نگرانی از شدت گرفتن دوباره‌ی نبرد در بخش‌های از کشور، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، برای اشتراک در یک نشست مهم بین المللی به شهر مونیخ کشور آلمان رفته است. نشستی که در کنار مسایل دیگر در مورد اوضاع امنیتی افغانستان، از سوی مقامات افغان و جامعه جهانی نیز در آن بحث و گفتگو خواهد شد. 

از سویی هم، آگاهان مسایل سیاسی و شماری از نظامیان در کشور تاکید می‌ورزند، که حکومت باید برای جلب همکاری‌های جهان  و جلوگیری از گسترش نبرد، واقعیت‌های عینی و موجود سد راه صلح و امنیت در کشور را به جهانیان بازگو کنند.

عتیق الله، امرخیل یک تن آگاه نظامی در این مورد اظهار می‌دارد:- "رئیس جمهور افغانستان در آنجا واقعیت کلی را بیان کند که ما به چه حالت هستیم، و از جهان تقاضا کند که جنگ‌های تروریستی هرچه زودتر از کشورما برچیده شود".

یادآوری می کنیم، که نشست امنیتی مونیخ همه ساله برگزار می شود که رهبران و مقام‌های ارشد بیشتر کشورهای جهان در مورد امنیت جهانی بحث و گفتگو می‌کنند واز چند سال بدین سو نماینده افغانستان نیز یکی از اشتراک کننده گان این نشست است.    

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала