نیروهای خارجی بدون تفاهم با حکومت افغانستان این کشور را ترک نمی کنند

© Photo / MFA / MFAنیروهای خارجی بدون تفاهم با حکومت افغانستان این کشور را ترک نمی کنند
نیروهای خارجی بدون تفاهم با حکومت افغانستان این کشور را ترک نمی کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه افغانستان می گوید، که نیروهای خارجی بدون تفاهم و شرط‌های حکومت افغانستان این کشور را ترک نخواهند کرد.
سرپرست وزارت دفاع امریکا: درباره بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان دستوری دریافت نکرده است - اسپوتنیک افغانستان
سرپرست وزارت دفاع امریکا: درباره بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان دستوری دریافت نکرده است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، نصیر احمد اندیشه معین اداری وزارت امور خارجه افغانستان می‌گوید:- "بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان در چارچوب حقوقی داخلی بین افغانستان و دوجانبه با امریکا است یک چهارچوب حقوقی به نام سوفا بین حکومت افغانستان و ناتو است. هماهنگی لازم بین حکومت افغانستان و بین هر سه نهاد وجود دارد".

با این حال، مسکو گفته است، که مطمین نیست که نشست میان زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان و نمایندگان طالبان که قرار است به تاریخ بیست و پنجم ماه فیبروری در دوحه برگزار شود، روی چگونگی بیرون شدن نظامیان خارجی از افغانستان که یکی از محورهای اصلی این دور گفتگوها را تشکیل بحث های نهایی صورت گیرد.

در همین حال، روسیه می گوید بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان باید تدریجی و با مسئولیت صورت گیرد.

البرت خوریف معاون سفیر روسیه در کابل می‌گوید:- "مطمین نیستیم چون که مذاکرات میان امریکایی ها و طالبان آهسته به پیش می رود، نتایج عمده و اصلی آن تاهنوز نرسیده است".

پس از آنکه  که بارها دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا اعلام کرد، که نیروهایش را پس از توافق صلح میان طالبان و امریکا از افغانستان بیرون می کند، حالا حکومت وحدت ملی هم به این فکر شده است که راه هایی را در پیش‌گیرد تا در صورت بیرون شدن نظامیان خارجی از کشور، خلای امنیتی گریبان گیر افغانستان نشود.

عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه حکومت افغانستان می‌گوید:- "احتمال می رود که بخشی از نیروهای خارجی افغانستان را ترک کنند اما ما باید به این فکر کنیم که چگونه این خلا را پر سازیم".

این در حالیست، که پیشتر گروه طالبان هم اعلام کرده بودند که در ماه فیبروری کمیته‌های مشترک این گروه با ایالات متحده امریکا روی زمان‌بندی بیرون شدن نظامیان خارجی از افغانستان کار می کند، اکنون انتظار می رود که نشست 25م فیبروری قطر پیشرفت هایی را در این زمینه رونمایی کند.

یادآوری می کنیم، که نمایندگان گروه طالبان به تاریخ 5-6 فیبروری در نشست مسکو با نمایندگان اپوزیسیون حکومت افغانستان دیدار و گفت و گو کردند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала