چقدر پول برای رفتن به مریخ لازم است؟

© Photo / NASA/JPL-Caltech/University of Arizonaچقدر پول برای رفتن به مریخ لازم است؟
چقدر پول برای رفتن به مریخ لازم است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
راکت بین سیاره‌ای استارشیپ شرکت SpaceX هنوز سیاره زمین را ترک نکرده اما ایلان ماسک هزینه سفر به مریخ را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کاربری در شبکه اجتماعی توییتر از مدیر عامل SpaceX پرسید که قیمت تکت سفر به مریخ یا ماه با راکت استارشیپ این شرکت چقدر خواهد بود. او نیز در جواب کاربر کنجکاو توییتی منتشر کرد و اعلام نمود:
این مسئله به تیراژ بستگی خواهد داشت اما من باور دارم که هزینه رفتن به مریخ در آینده کمتر از 500 هزار دالر خواهد بود. حتی ممکن است این هزینه به 100 هزار دالر نیز برسد. این قیمت به قدری پایین می‌آید که بسیاری از افراد موفق حوزه‌ی تکنولوژی می‌توانند خانه‌های خود را در زمین بفروشند و روزی به مریخ نقل مکان کنند. 

البته نیم میلیون دالر مبلغ کمی نیست اما در مقایسه با قیمت دیگر سفر‌های فضایی، نرخ قابل قبولی محسوب می‌شود. برای مثال یک کاربر تنها برای تجربه‌ی حس بی وزنی در پرواز‌های هوایی ویرجین گلکتیک مجبور است 200 هزار دالر پرداخت کند. در حالی که فرد در این سفر از محدوده‌ی کره زمین خارج نمی‌شود.
اسپیس ایکس در حال حاضر درحال آماده کردن اولین پرتاب بدون سرنشین نخستین فضاپیمای سرنشین دار خود به مدار زمین است. موفقیت این پرتاب زمینه را برای اولین پرتاب سرنشین دار این فضاپیما آماده خواهد کرد. بر اساس برنامه ای که ایلان ماسک پیش از این اعلام کرده است، اگر همه چیز خوب پیش برود شرکت او اولین سفرهای سرنشین دار به ماه را تا سال 2023 آغاز خواهد کرد. این در حالی است که برنامه سفر SpaceX به مریخ نیز در همین مدت زمانی پیش بینی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала