قروض دولت امریکا رکورد تاریخی قایم کرد

© Sputnik / Alexey Agaryshev /  مراجعه به بانک تصاویر قروض دولت امریکا رکورد تاریخی قایم کرد
قروض دولت امریکا رکورد تاریخی قایم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خزانه داری ایالات متحده اعلام کرد، قزض ملی دولت فدرال امریکا برای اولین بار تاریخ این کشور به بالاترین میزان یعنی 22 تریلیون دالر رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یواس‌ای تودی ، وزارت خزانه داری امریکا صبح چهارشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که قرض ملی دولت این کشور به مبلغ حدود 22 تریلیون دالر رسیده که در تاریخ ایالات متحده بی‌سابقه است.
بنابراین، بدهی ملی ایالات متحده 22.012 تریلیون دلار است و طبق گفته وزارتخانه، از ابتدای فوریه 2019 این رقم بیش از 90 میلیارد دلار افزایش یافته است.
قروض عمومی دولت فدرال امریکا با افزایش 2 تریلیون دلاری طی 18 ماه اخیر و بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده، به میزان 22.013 تریلیون دالر رسید و طبق گفته این وزارتخانه، از ابتدای فبروری 2019 این رقم به بیش از 90 میلیارد دالر افزایش یافته است.
کسری بودجه فدرال آمریکا، به‌عنوان یکی از عوامل اصلی در افزایش بدهی ملی این کشور، طی چند سال اخیر کمتر از یک تریلیون دالر سالانه بوده اما دیگر عوامل مانند برنامه‌های وام فدرال دانشجویی و برنامه‌های وام مسکن باعث شده که بدهی عمومی با سرعتی بیشتر از یک تریلیون دلار در سال افزایش پیدا کند.
کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی امریکا معتقدند که قروض عمومی تا سال 2027 به مبلغی بیش از 27.3 تریلیون دالر خواهد رسید که شامل قروض درون دولتی نمی باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала