استولتنبرگ: تا هنوزهیچ تصمیمی در مورد خروج از افغانستان گرفته نشده+ ویدئو

© AFP 2023 / THIERRY CHARLIERاستولتنبرگ: تا هنوزهیچ تصمیمی در مورد خروج از افغانستان گرفته نشده
استولتنبرگ: تا هنوزهیچ تصمیمی در مورد خروج از افغانستان گرفته نشده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو گفت، حکومت افغانستان باید در هر نوع گفتگوی صلح در مورد این کشور شامل باشد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "طلوع نیوز" ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در آغاز نخستین روز نشست دو روزۀ وزیران دفاع ناتو در بروکسل پایتخت بلجیم و مقر ناتو با خبرنگاران صحبت می کرد. 

قرار است، فردا پنجشنبه، دراین نشست در مورد افغانستان صحبت شود، از صلح گرفته تا چگونگی ادامه حمایت از نیروهای امنیتی افغان و نیز اوضاع روان درین کشور مورد بحث است.
یکی از سوال های عمده بحث ماندن یا بیرون شدن نیروهای بین المللی از افغانستان است.استولتنبرگ درین مورد چنین گفت:
"هیچ تصمیمی در مورد خروج نیرو ها گرفته نشده است، اما ما از تلاش ها برای رسیدن به یک راه حل سیاسی صلح آمیز قویاً حمایت می کنیم. و از همین رو با زلمی خلیلزاد نماینده خاص وزارت خارجه امریکا در تماس استیم و او در هفته های اخیر سه بار به متحدان ناتو در این مورد معلومات داده است. همچنان میخواهم از رییس جمهور غنی بخاطر تلاش های صلح و آتش بس که پارسال با طالبان اعلام کرده بود، قدردانی کنم."
این اظهارت سر منشی ناتو در حالی صورت می‌گیرد، که وی روز گذشته با زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان دیدار و گفتگو کرده است. گفته می‌شود که ایالات متحده و طالبان روی اساسات یک چهارچوب معاهده صلح به توافق رسیده اند که به اساس آن آینده نیروهای خارجی در افغانستان نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
این در حالی است که طالبان همواره خواهان بیرون شدن نیروهای بین المللی از افغانستسان شده اند و تاکنون از گفتگوی مستقیم با حکومت افغانستان خودداری کرده اند.
در حال حاضر، ناتو بیش از ۱۶ هزار نیرو در افغانستان دارد که در چارچوب مأموریت حمایت قاطع سرگرم آموزش، مشوره و کمک با نیروهای افغان هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала