وزارت داخله به جنرال جرأت ۷۲ساعت مهلت داده است

© REUTERS / Parwizوزارت داخله به جنرال جرأت ۷۲ساعت مهلت داده است
وزارت داخله به  جنرال جرأت ۷۲ساعت مهلت داده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به جنرال جرأت ۷۲ ساعت وقت تعین شده تا وسایل زرهی و جنگ‌افزارهای خود را تحویل کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، نیروهای امنیتی، دیروز دوشنبه (۲۲دلو) محل بودوباش و دفتر کاری جنرال جرأت، معاون پیشین شورای امنیت ملی را در منطقه‌های کارته پروان و شهرنو کابل، برای هفت ساعت زیر محاصره گرفتند.
وزارت داخله می‌گوید که آقای جرأت افراد مسلح غیرمسؤول دارد و نیز شش موتر و بیش از ده جنگ‌افزار حکومتی را به گونۀ غیرقانونی نزدش نگهداری می‌کند.
نصرت رحیمی، سخن‌گوی وزارت داخله می‌گوید که آقای جرأت دو عراده موتر زرهی نوع «هاموی»، دو عراده موتر تیزرفتار، دو میل دهشکه و ده میل کلاشینکوف حکومت را نزدش دارد.
رحیمی می‌‎گوید که به آقای جرأت ۷۲ ساعت مهلت داده شده تا موترها و جنگ‌افزارهای حکومتی را تحویل دهد: «وزارت داخله، اکیدأ از نام‌برده تقاضا می‌نماید سلاح و وسایط نظامی موجود خویش را همراه با افراد مسلح غیرمسؤول هرچه زودتر- الی ۷۲ ساعت — به پولیس کابل تسلیم نماید.»
رییس‌جمهور، نزدیک به چهار ماه پیش جنرال جرأت را از معاونیت شورای امنیت برکنار کرد.
این در حالی است که پیش از این نیز شماری از مقام‌های امنیتی از کشف جنگ‌افزار و مهمات از دفتر آقای جرأت خبر داده‌اند، اما جنرال جرأت این اتهام‌ها را رد می‌کند.
در همین حال، شماری از هوادران آقای جرأت در اعتراض به محاصرۀ خانۀ او می‌گویند که این کار نیروهای امنیتی غیرقانونی است.
این در حالی است که دو ماه پیش نیز شهرنو کابل گواه درگیری نیروهای امنیتی با افراد مسلح مربوط به تمیم شنسب بود — درگیریی‌که ساعت‌ها به درازا انجامید و در آن یک پولیس نیز جان باخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала