احتمال استعفای نخست‌وزیر انگلیس

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر احتمال استعفای نخست‌وزیر انگلیس
احتمال استعفای  نخست‌وزیر انگلیس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزرای کابینه "ترزا می" نخست وزیر انگلیس به روزنامه های این کشور گفته‌اند وی تصمیم دارد تا تابستان و پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا استعفا دهد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه The Sun، برخی از وزرای کابینه "ترزا می" نخست‌وزیر انگلیس، از احتمال استعفای وی تا تابستان امسال — 2019 خبر دادند.
منابع آگاه در گفتگو به روزنامه گفته‌اند: "ترزا می" دست‌کم به دو وزیر خود اطلاع داده که وی تصمیم دارد تا تابستان و پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا استعفا دهد.
نخست‌وزیر انگلیس ماه دسامبر به قانونگذاران محافظه‌کار این کشور گفت پیش از انتخابات 2020 استعفا خواهد داد. با این حال تاریخی را برای استعفای احتمالی خودش مشخص نکرد.
به گفته روزنامه لیام فاکس، وزیر تجارت بین‌المللی یکی از این وزرای مطلع است. به گفته یک مقام ارشد حزب محافظه‌کار "لیام فاکس کاملا متقاعد شده که نخست‌وزیر تا تابستان استعفا خواهد داد. همه گفته‌های او به فاکس این موضوع را منتقل کردند. ترزا می مصمم است مطمئن شود که جایگزین وی شخص مناسبی خواهد بود"
روزنامه سان اما استعفای زودهنگام "ترزا می" را ایجاد مانع در مسیر به قدرت رسیدن بوریس جانسون، وزیر خارجه سابق انگلیس و از منتقدان او در نحوه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می‌داند.
طبق برنامه انگلیس باید تا اواخر ماه مارچ از اتحادیه اروپا خارج شود. "ترزا می" و اتحادیه اروپا اخیراً پس از ماه‌ها گفتگو به توافقی درباره نحوه خروج انگلیس دست یافتند، اما پارلمان این کشور در 5 جنوری سال جاری این توافق‌نامه را با اکثریت قاطع رد کرد. اکنون احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حتی بدون توافق‌نامه نیز وجود دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала