کشف قدیمی ترین نشانه های حیات در روی زمین

© Photo / Roskosmos / Anton Shkaplerovکشف قدیمی ترین نشانه های حیات در روی زمین
کشف قدیمی ترین نشانه های حیات در روی زمین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان در پی یک تحقیق جدید نتیجه گیری نمودند که زندگی در روی زمین دست‌کم 3.5 میلیارد سال قبل آغاز شده است .

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مقاله منتشره در مجله علمی Phys.org، دانشمندان نتیجه گیری نمودند که زندگی میکروارگانیسم ها در روی زمین 3.5 میلیارد سال پیش برعکس نظریات قبلی در رابطه به انقراض، رونق گرفته است.
به گفته دانشمندان اکنون شواهدی وجود دارد مبنی بر این که زندگی روی زمین حداقل 3.5 میلیارد سال پیش آغاز شده است. 

کشف 50 مومیایی در مصر + ویدئو و عکس - اسپوتنیک افغانستان
کشف 50 مومیایی چند هزار ساله در مصر + ویدئو و عکس

دانشمندان در حال حاضر تلاش دارند تا زمان پیدایش میکروارگانیسم های یک حجروی "تک سلولی" را معلوم نمایند، زیرا به گفته آنها رسیدن تا چنین عمر طولانی نیاز به شرایط ویژه دارد.
اگر اولین موجودات به زودی پس از شکل گیری زمین پیدا شده و رشد نموده اند، پس احتمال وجود دارد که حیات حتا پیشتر از شکل گیری زمین وجود داشته است.
دانشمندان ترکیبات ایزوتوپ های گوگرد در رسوبات قدیمی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. طوری که روشن است؛ میکروارگانیسم ها در شرایط عدم موجودیت اوکسیجن سولفات مصرف می کنند و سولفید ها را آزاد می کنند. بااین حال، نوع ایزوتوپهای گوگرد در مواد زائد بستگی به نوع متابولیسم دارد.
محققان ایزوتوپ های گوگرد با مقادیر 34 S و 32 S موجود در کریستال های گوگرد را مورد تحلیل و بررسی قرار داده اند و دریافته اند که میزان تجمع مواد در بین قسمت مرکزی و لبه بیرونی این ذرات به 3 و نیم میلیارد قبل می رسد.
این دانشمندان معتقدند که ترکیب این ساختارها، شکل ذرات کوچک کریستالی کشف شده و لایه بندی های سنگ ها که توسط محققان مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است، همگی نشان دهنده شواهدی از وجود حیات میکروبی اولیه هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала