اشرف غنی خواهان برگزاری جرگه بزرگ مشورتی در پیوند به صلح شد

© Photo / ARG / ARGاشرف غنی خواهان برگزاری جرگه بزرگ مشورتی در پیوند به صلح شد
اشرف غنی خواهان برگزاری جرگه بزرگ مشورتی در پیوند به صلح شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهور غنی در نشستی در کابل گفت که در پایان ماه حوت، جرگه بزرگ مشورتی در پیوند به صلح را برگزار کند که بگونه لویه جرگه اسطراری مردم نماینده های شان را انتخاب کنند.

 به گزارش اسپوتنیک، رییس جمهور غنی امروز دوشنبه در نشستی به عمر داوودزی گفت که در پایان ماه حوت، جرگه بزرگ مشورتی در پیوند به صلح را برگزار کند که بگونه لویه جرگه اسطراری مردم نماینده های شان را انتخاب کنند.
او همچنان افزود که در هفته اول ماه حمل در مورد افغانستان پسا صلح، کنفرانس کابل را برگزار خواهیم کرد.
رییس جمهور همچنان گفت که اجماع وجود دارد که پس از اصلاحات انتخاباتی ، انتخابات ریاست جمهوری را شفاف برگزار کنیم.
غنی در بخشی از سخنانش افزوده است که مردم با عزت افغانستان صلح با عزت می‌خواهند، زیرا تمام خوبی‌ها در صلح با عزت نهفته است.
او علاوه کرده است: «ما ملت واحد هستیم و این وطن بر اساس کدام قرارداد خارجی درست نشده، این وطن را اجداد ما با خون و فداکاری‌های‌شان پرورش داده و حفظ کرده‌اند.»
رییس‌جمهور کشور در جریان این سخنرانی‌اش همچنان شکست گروه داعش را اعلام کرده و برای مردم افغانستان تبریکی گفته است. به گفته‌ی او روزهای سیاهی را که مردم فکر نمی‌کردند از آن رهایی یابند، امروز به برکت قربانی‌های نیروهای امنیتی و مردم ننگرهار از آن رهایی یافته‌اند.
غنی گفته است که افغانستان در عمل ثابت کرده که چهارراه قلب آسیا است. به گفته‌ی او در گذشته که راه تورخم را مسدود می‌کرد، کابل به لرزه در می‌آمد، اما حال اگر ما تورخم را مسدود کنیم اسلام‌آباد به لرزه در می‌آید، مگر ما این کار را ب‌خاطری نمی‌کنیم که ما مردم فصل نه، مردم وصل هستیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала