خرس های قطبی نوایا زملیا را محاصره کردند

© Flickr / rubyblossom.خرس های قطبی نوایا زملیا را محاصره کردند
خرس های قطبی نوایا زملیا را محاصره کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست آموزش و پرورش نوایا زملیا روز 9 فبروری را به خاطر تهاجم خرس های قطبی در این منطقه، رژیم اضطراری اعلام نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، الکسندر مایناوا، معاون ریاست آموزش و پرورش نوایا زملیا می‌گوید که به‌خاطر تهاجم خرس‌های قطبی در مجمع‌الجزایری سر از تاریخ 9 فبروری در این منطقه حالت اضطراری اعلام شد.
معاون ریاست آموزش و پرورش می‌گوید که از ماه دسمبر سال گذشته تا فبروری سال روان تعدادی زیادی از خرس های قطبی در اطراف شهرک مسکونی جمع شده اند.
وی افزود که در روستا «بلوشیا گوبا» 52 خرس قطبی دیده شده است. علاوه بر این، مواردی از حمله خرس ها بالای مردم نیز وجود دارد. حدود 6 تا 9 خرس قطبی همیشه در این روستا زندگی می‌کنند.
ساکنین این محل، مسئوولین مکاتب و کودستان ها درخواست های زیادی برای تامین امنیت در این محل شده اند به دلیل تهاجم حیوانات، والدین می‌ترسدند و اجازه نمی‌دهند که فرزندانشان به مکتب و یا کودستان بروند.
وی می‌گوید اقدامات احتیاطی لازم برای تامین امنیت انجام می‌شود. در مکان‌های که کودکان گشت و گذار دارند مانع‌ها (سیم خاردار) نصب می‌شود. علاوه بر این نیروهای نظامی و کارگران به محل اضافه می‌شود و به‌طور دائم یک موتر گشت‌زنی با تمام امکان، منطقه را نظارت می‌کند.
این حیوانات بسیار نادر استند و شکار آنها ممنوع است، در چنین وضعیت چطور باید عمل کرد تا بدون استفاده از سلاح از شر این خرس خلاص شد وی اضافه کرد به همین دلیل یک تیم از کارشناسان تشکیل شده و وضعیت منطقه را ارزیابی می‌کنند.
رئیس ریاست آموزش و پرورش می‌گوید تهاجم جمعی خرس های قطبی در چنین حجمی برای اولین بار در نوایا زملیا دیده می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала